Η πρόοδος των μεγάλων έργων στη Θεσσαλονίκη και η βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών, με δεδομένη τη λειτουργία των εργοταξίων, ήταν το αντικείμενο της ευρείας σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε σήμερα στα γραφεία της «Ελληνικό Μετρό ΑΕ» στη Θεσσαλονίκη, με τη συμμετοχή του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα, του Υφυπουργού Εσωτερικών, αρμόδιου για θέματα Μακεδονίας και Θράκης, Στάθη Κωνσταντινίδη, της Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών αρμόδιας για θέματα Μεταφορών, Χριστίνας Αλεξοπούλου, του Υφυπουργού Υποδομών αρμόδιου για θέματα Υποδομών Νίκου Ταχιάου, του Γενικού Γραμματέα Μεταφορών Γιάννη Ξιφαρά και του Γενικού Γραμματέα Υποδομών Κώστα Μαγουλά.
Οι δηλώσεις
Αναφορικά με το περιεχόμενο της διευρυμένης συνεργασίας, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας δήλωσε:
«Σήμερα είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά μεγάλα έργα της Θεσσαλονίκης, όπως είναι το Μετρό, του οποίου η λειτουργία θα ξεκινήσει το 2024, να συζητήσουμε για νέα εμβληματικά έργα της πόλης, όπως είναι η Ανατολική Εσωτερική Περιφερειακή Θεσσαλονίκης (flyover), της οποίας οι εργασίες θα ξεκινήσουν τους επόμενους μήνες, και να δρομολογήσουμε απαντήσεις στα προβλήματα των δημόσιων συγκοινωνιών, με την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων, την προσωρινή ενίσχυση του ΟΑΣΘ και την ουσιαστική ενσωμάτωση του ΟΣΕΘ στον σχεδιασμό του συγκοινωνιακού χάρτη της πόλης. Κεντρικός στόχος, η βελτίωση της καθημερινότητας του πολίτη.
Συμφωνήθηκε να γίνονται τακτικές συσκέψεις με τους συναρμόδιους φορείς, προκειμένου να επιταχύνονται οι μεταρρυθμίσεις που αφορούν στις υποδομές και μεταφορές της πόλης, με όρους οικονομικής αποτελεσματικότητας και κοινωνικής ανταποδοτικότητας».
Ο Υφυπουργός Μακεδονίας Θράκης, Στάθης Κωνσταντινίδης, τόνισε: «Ο καθένας βλέπει αυτές τις εξαιρετικές υποδομές. Αντιλαμβάνεστε ότι τα με-γάλα έργα υποδομών χρειάζονται συνέργειες, συμπράξεις, συνεργασίες. Βρίσκονται σε φάση υλοποίησης έργα οδικά, σιδηροδρομικά, συγκοινωνιακά στην πόλη μας και για αυτό προκαλέσαμε ως υφυπουργείο Εσωτερικών, αρμόδιο για θέματα Μακεδονίας και Θράκης, αυτήν τη συνεργασία, προκειμένου με τους φορείς να καταγράψουμε τις αδυναμίες και να συντονίσουμε τις δράσεις, ώστε να υπάρξει η καλύτερη δυνατή λειτουργικότητα με τις μικρότερες συνέπειες για την καθημερινότητα των συμπολιτών μας».
Η Υφυπουργός Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου τόνισε ότι στόχος της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι να περάσουμε σε μια νέα εποχή για τις μεταφορές στη Θεσσαλονίκη. Όπως σημείωσε: «Ο στρατηγικός σχεδιασμός μας περιλαμβάνει την αξιοποίηση των μεγάλων έργων που ολοκληρώνονται και άλλων που βρίσκονται σε εξέλιξη, για την κατασκευή ενός ολιστικού συστήματος μεταφορών και διαλειτουργικών συγκοινωνιών.
Ενός συστήματος που θα είναι τόσο εξυπηρετικό, ώστε να το αγκαλιάσουν μαζικά οι κάτοικοι και οι επισκέπτες της συμπρωτεύουσας και να το προτιμήσουν από το αυτοκίνητό τους.
Θέλουμε να δημιουργήσουμε μια νέα κουλτούρα στις μεταφορές, με σύγχρονες, έξυπνες, πράσινες, ασφαλείς και φιλικές προς όλους συγκοινωνίες. Το Μετρό, που σύντομα ολοκληρώνεται, σε συνδυασμό με ήδη υλοποιούμενες παρεμβάσεις, όπως η ανανέωση του στόλου των λεωφορείων με ηλεκτρικά οχήματα, μας φέρνουν πιο κοντά στον στόχο αυτό.
Είναι μια προσπάθεια για την οποία εργαζόμαστε με όλες μας τις δυνάμεις. Σε συνεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και με σύμμαχο την κοινωνία, θα φέρουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα».
Ο Υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος δήλωσε: «Η εντολή του Πρωθυπουργού είναι να μιλάμε στους πολίτες με απόλυτη ειλικρίνεια. Αυτό προϋποθέτει πολύ ανοιχτές και εποικοδομητικές συζητήσεις με τους εκπροσώπους της πόλης. Οι δημόσιες συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης είναι εκ των πραγμάτων στο επίκεντρο του ενδιαφέροντός μας. Πρόκειται για μία προτεραιότητα που γίνεται ακόμη πιο επιτακτική ενόψει της έναρξης των εργασιών του FlyOver.
Είμαι βέβαιος ότι όλοι όσοι συμμετείχαμε στη σημερινή σύσκεψη θα συνεργαστούμε έτσι ώστε να έχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, στο πιο σύντομο χρόνο, με την μικρότερη δυνατή όχληση για την πόλη».
Επίσκεψη στο Μετρό Θεσσαλονίκης και στον ΟΑΣΘ
Νωρίτερα, τα στελέχη της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και ο Υφυπουργός Μακεδονίας Θράκης, συνοδευόμενοι από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της «Ελληνικό Μετρό ΑΕ», Νικόλαο Κουρέτα, επιβιβάστηκαν σε συρμό του Μετρό από τον σταθμό «Συντριβάνι» και μετέβησαν στο Αμαξοστάσιο.
Ο κ. Σταϊκούρας, επανέλαβε ότι η λειτουργία του Μετρό θα ξεκινήσει το 2024, με 13 σταθμούς και 18 τρένα, ενώ πρόσθεσε ότι στις αρχές του επόμενου έτους αναμένεται να φτάσουν και τα πρώτα ηλεκτρικά λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη, ο αριθμός των οποίων θα υπερβαίνει τα 100.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών προανήγγειλε αποφάσεις για το μέλλον του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης έως το τέλος του χρόνου και αργότερα επισκέφθηκε και το αμαξοστάσιο του ΟΑΣΘ, όπου ενημερώθηκε από τον Πρόεδρο και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο Κώστα Ταγγίρη και τον Γενικό Γραμματέα του Συνδικάτου Εργαζομένων Αλέξη Γεωργιάδη.
Ο κ. Σταϊκούρας επιβιβάστηκε μαζί τους στο λεωφορείο της γραμμής 3 που εκτελεί το δρομολόγιο ΙΚΕΑ – Ν.Σ. Σταθμός και συνομίλησε με τους επιβάτες για τις συγκοινωνιακές υπηρεσίες.
Στο πλαίσιο της επίσκεψής του στη Θεσσαλονίκη, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών είχε, επίσης, συνεργασία με τον Πρόεδρο του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ) Γιάννη Καλογερούδη και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο, Γιάννη Τόσκα.
Οι συμμετέχοντες στην ευρεία σύσκεψη
Σημειώνεται, ότι στην ευρεία σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της «Ελληνικό Μετρό ΑΕ» μετείχαν επίσης ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, ο Αντιπεριφερειάρχης Υποδομών Κεντρικής Μα-κεδονίας Πάρης Μπίλλιας, ο Αντιπεριφερειάρχης Μεταφορών και Επικοινωνιών Σωκράτης Δωρής, ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας, ο Δήμαρχος Καλαμαριάς Γιάννης Δαρδαμανέλης, ο Δήμαρχος Πυλαίας – Χορτιάτη Ιγνάτιος Καϊτεζίδης, ο Δήμαρχος Αμπελοκήπων-Μενεμένης Λάζαρος Κυρίζογλου, ο Δήμαρχος Νεάπολης-Συκεών Σίμος Δανιηλίδης, ο Δήμαρχος Κορδελιού-Ευόσμου Κλεάνθης Μανδαλιανός, Δήμαρχος Παύλου Μελά Δημήτρης Δερμουτζίδης, ο Πρόεδρος του ΟΑΣΘ Κώστας Ταγγίρης, ο Πρόεδρος Δ.Σ. ΟΣΕΘ κ. Ιωάννης Καλογερούδης, ο Διευθύνων Σύμβουλος Δ.Σ. ΟΣΕΘ Ιωάννης Τόσκας, ο Διευθύνων Σύμβουλος Ελληνικό Μετρό Α.Ε. Νικόλαος Κουρέτας, ο Πρόεδρος Εγνατίας Οδού Γιώργος Κωνσταντόπουλος, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Εγνατίας Οδού Κωνσταντίνος Κουτσούκος, ο Προϊστάμενος (ΕΥΔΕ/ΚΣΣΥ) Προϊστάμενος Ειδικής Υπηρεσίας Δημοσίων Έργων Κατασκευής και Συντήρησης Συγκοινωνιακών Υποδομών Δημήτρης Αναγνωστόπουλος, ο Πρόεδρος ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε. Στέφανος Τσόλης, ο Γενικός Επιθεωρητής Αστυνομίας Βορείου Ελλάδος, Αντιστράτηγος Σπύρος Σκλάβος, ο Γενικός Αστυνομικός Διευθυντής Θεσσαλονίκης Χρήστος Μπουλούμπασης και η Διευθύντρια Τροχαίας Θεσσαλονίκης κα. Παρασκευή Παπαγεωργοπούλου.
Έτσι όπως έβαλαν τις θέσεις είναι ότι χειρότερο
Σε σοβαρές χώρες οι θέσεις είναι κατά μήκος του διαδρόμου για να χωράει περισσότερος κόσμος.
Πραγματικά και μάλιστα το ίδιο χάλι και στους συρμούς της Αθήνας, η ίδια απαράδεκτη διάταξη των θέσεων! Όλα τα βαγόνια μητροπολιτικών σιδηροδρόμων του κόσμου έχουν τις θέσεις κατά μήκος με τον διάδρομο ελεύθερο και με “πλάτη” στα παράθυρα των βαγονιών, αυτό το μοτίβο από την Μόσχα μέχρι την Σιγκαπούρη και από την Ν.Υορκη έως το Ν.Δελχι. Εδώ πάντα πρέπει να το κάνουμε διαφορετικά.
Πραγματικά και μάλιστα το ίδιο χάλι και στους συρμούς της Αθήνας, η ίδια απαράδεκτη διάταξη των θέσεων! Όλα τα βαγόνια μητροπολιτικών σιδηροδρόμων του κόσμου έχουν τις θέσεις κατά μήκος με τον διάδρομο ελεύθερο και με “πλάτη” στα παράθυρα των βαγονιών, αυτό το μοτίβο από την Μόσχα μέχρι την Σιγκαπούρη και από την Ν.Υορκη έως το Ν.Δελχι. Εδώ πάντα πρέπει να το κάνουμε διαφορετικά.
Καλημέρα!!Κύριοι κ Κυρίες Υπουργοί συγκοινωνιών κ ιθύνοντες επισκέπτες στη Θεσ/νίκη:Φύγετε γυρίστε στην Αθήνα.Παρατησατε την Θεσ/νίκη 50 χρόνια χωρίς αστικά λεωφορεία χωρίς συγκοινωνίες.Βγαινουμε στις Δυτικες συνοικίες κ περιμένουμε τον αριθ 21αστικο κ 35 έναν αιώνα!!Οι οδηγοί μας λένε υπάρχουν αυτ/τα άλλα όχι οδηγοί.Ο ΟΑΣΘ λέει έχω οδηγούς δεν έχω αμάξια!!εμείς ποιον πρέπει να πιστέψουμε??Κ το αισχος της τηλεματικής εδώ ποιος θα το διορθώσει??αλλά δρομολόγια γράφουν άλλες ώρες αλλά έρχονται!!Μη χειρότερα.Μην ξανάρθετε Θεσσαλονίκη δεν σας Θέλουμε!!!
Επίσης ποιος ο λόγος την στιγμή που υπάρχει ένα ήδη στημενο σύστημα με ηλεκτρονικό εισιτήριο στην Αθήνα να ξαναστηνετε από την αρχή ένα καινούργιο, και δεν φέρνετε το ίδιο εδώ;
Ξέρετε ότι στην Ολλανδία με την ίδια κάρτα μπορείς να χρησιμοποιήσεις όλα τα ΜΜΜ σε όλη την χώρα;
Προφανώς κ οχι γιατί δεν έχετε βγει ποτέ έξω από την χωρα