Στις 14 Νοεμβρίου θα συζητηθεί και θα ψηφιστεί από τα μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου το τι μέλλει γενέσθαι αναφορικά με τις μειώσεις εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) από φορτηγά και λεωφορεία, προκειμένου να μειωθούν οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.
Υπενθυμίζεται ότι, το σχέδιο έκθεσης της Επιτροπής Περιβάλλοντος προτείνει υψηλότερο στόχο (35%) από την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (30%) για τα νέα φορτηγά, με σκοπό τη μείωση των εκπομπών CO2 στην Ευρώπη ως το 2030, με μεσοπρόθεσμο στόχο το 20% ως το 2025.
Επίσης, οι κατασκευαστές οχημάτων θα πρέπει να διασφαλίσουν ότι τα μηδενικής και πολύ χαμηλής εκπομπής ρύπων οχήματα -τα οποία εκπέμπουν τουλάχιστον 50% λιγότερους ρύπους- θα αντιπροσωπεύουν το 20% του μεριδίου πωλήσεων της αγοράς μέχρι το 2030, ενώ θα πρέπει να έχουν φτάσει ήδη στο 5% του μεριδίου της αγοράς μέχρι το 2025.
Το αξιοσημείωτο είναι ότι τα μέλη της Επιτροπής Περιβάλλοντος ενέταξαν και τα αστικά λεωφορεία στο πεδίο εφαρμογής της πρότασης, προτείνοντας το 50% των νέων λεωφορείων από το 2025 και το 75% από το 2030 να είναι ηλεκτρικά.