Εγκρίθηκε από την Επιτροπή Δημόσιων Επιχειρήσεων, Τραπεζών, Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας και Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης της Βουλής η τοποθέτηση του Νίκου Ταχιάου και του Νίκου Κουρέτα ως προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της Αττικό Μετρό αντίστοιχα.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Ο κ. Ταχιάος έλαβε 10 υπέρ, 6 κατά και 3 παρών, ενώ ο κ. Κουρέτας 10 υπέρ, 1 κατά και 8 παρών.
Και οι δυο αναφέρθηκαν στην εξέλιξη των έργων του Μετρό Αθήνας και του Μετρό Θεσσαλονίκης, υπογραμμίζοντας ότι θα εργαστούν για την επίσπευση της ολοκλήρωσής τους.
Τους δυο προλόγισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, ο οποίος ανέφερε, κατά σειρά, τα ακόλουθα:
Η επέκταση του μετρό στον Πειραιά έχει καθυστερήσει σημαντικά, τον Ιούνιο δεν παραδόθηκαν οι 3 πρώτοι σταθμοί, όπως είχε αρχικά ανακοινωθεί από την προηγούμενη διοίκηση.
Για τον διαγωνισμό της γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας, ότι χάθηκε πολύτιμος χρόνος, με αποτέλεσμα την μη ανακήρυξη του αναδόχου, παρόλο που ο διαγωνισμός προκηρύχτηκε το 2017.
Στο σημείο αυτό, ο κ. Καραμανλής σχολίασε ότι, σε κάποιο βαθμό, η καθυστέρηση οφείλεται σε προσφυγή στο ΣτΕ, τασσόμενος υπέρ νομοθετικής ρύθμισης που είχε επεξεργαστεί η προηγούμενη κυβέρνηση για τις κατασκευαστικές εταιρείες που μετείχαν στο καρτέλ των εργολάβων.
Για το Μετρό Θεσσαλονίκης, ο κ. Καραμανλής υποστήριξε ότι «δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα» οι ισχυρισμοί ότι το μετρό θα παραδιδόταν το 2020, τασσόμενος υπέρ της λύσης της απόσπασης και της επανατοποθέτησης των αρχαίων της «Βενιζέλου».
Ο υπουργός Υποδομών επανέλαβε ότι το έργο θα παραδοθεί «ενιαίο» τον Απρίλιο του 2023 και ότι, εάν αποδέχονταν την πρόταση της προηγούμενης κυβέρνησης και απέδιδαν το έργο «κολοβό» (παράδοση χωρίς τον σταθμό «Βενιζέλου»), τότε θα έπρεπε να σταματήσει η λειτουργία του μετρό για τουλάχιστον 6 μήνες.
Τέλος, όσον αφορά το τραμ στον Πειραιά, σχολίασε ότι έχει παρουσιάσει μεγάλες καθυστερήσεις και προανήγγειλε την επανεκκίνηση των δρομολογίων του τραμ προς το Σύνταγμα.
Για τις αστικές συγκοινωνίες, ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε ότι, εντός 6μηνου, θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για την ανανέωση του στόλου σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Από την πλευρά του, ο νέος πρόεδρος της Αττικό Μετρό Νίκος Ταχιάος σχολίασε ότι «στη Θεσσαλονίκη δραματοποιείται η κατάσταση με το Μετρό Θεσσαλονίκης» και ότι η απόφαση για τον σταθμό «Βενιζέλου» είναι μια αμιγώς τεχνοκρατική απόφαση.
Επίσης, τόσο ο κ. Ταχιάος, όσο και ο κ. Κουρέτας υποστήριξαν ότι η Αττικό Μετρό, με τους χειρισμούς της, έχει ήδη συνηγορήσει στις καθυστερήσεις της ολοκλήρωσης του Μετρό Θεσσαλονίκης.
Τέλος, ο νέος διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι το πρώτο τρίμηνο του 2020 αναμένεται να παραδοθούν οι 3 πρώτοι σταθμοί της επέκτασης του μετρό προς Πειραιά (Αγ. Βαρβάρα – Κορυδαλλός – Νίκαια).