Η επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης προς τις δυτικές συνοικίες της πόλης θα μπορούσε να χρηματοδοτηθεί από το επόμενο χρηματοδοτικό πλαίσιο της ΕΕ, περιόδος 2020-2024, όπως τόνισε ο συντονιστής του Διαδρόμου Ανατολή/ Ανατολική Μεσόγειος, Mathieu Grosch, κατά την επίσκεψή του στον σταθμό του μετρό «Βενιζέλου».
Ωστόσο, υπογράμμισε ότι για να επιλεγεί το έργο της επέκτασης του μετρό Θεσσαλονίκης προς τα Δυτικά από την ΕΕ, θα πρέπει να είναι ώριμο, καθώς λόγω Brexit ο κοινοτικός προϋπολογισμός αναμένεται να είναι συνολικά μειωμένος.
Χαρακτηριστικά ανέφερε πως, εάν κάποιο έργο πάρει την κοινοτική χρηματοδότηση και λόγω του ότι δεν είναι ώριμο δεν εκτελείται στους χρόνους που πρέπει, «τότε τα κοινοτικά κονδύλια θα πρέπει να επιστραφούν και να δοθούν σε κάποιο άλλο κράτος-μέλος που είναι έτοιμο να υλοποιήσει με ακρίβεια το project του».
Ο κ. Grosch επισήμανε ότι η Ελλάδα, με την κατασκευή του έργου του Μετρό στη Θεσσαλονίκη, αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση και παράλληλα τόνισε ότι «είστε πολύ τυχεροί που έχετε ανοιχτόμυαλους ανθρώπους, οι οποίοι κατάφεραν να γεφυρώσουν την ιστορία και τη σύγχρονη κινητικότητα».
Πρόσθεσε δε ότι «αυτό που καταφέρατε εδώ είναι ένα δύσκολο εγχείρημα, με δεδομένο ότι ζούμε σε μια εποχή, που καθένας εμμένει στη θέση του πεισματικά».
Νωρίτερα, ο κ. Grosch ξεναγήθηκε στις εγκαταστάσεις του ΟΛΘ από τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού Σωτήρη Θεοφάνη.
Όπως είπε «το λιμάνι της Θεσσαλονίκης έχει τεράστια προοπτική οικονομικής ανάπτυξης, καθώς θα μπορεί να αποτελέσει τον πυρήνα στο δίκτυο συνδυασμένων μεταφορών της περιοχής».
Υπογραμμίζεται ότι τους Ευρωπαίους αξιωματούχους ξενάγησαν στο σταθμό «Βενιζέλου» ο πρόεδρος της «Αττικό Μετρό», Γιάννης Μυλόπουλος και η διευθύντρια της Εφορείας Αρχαιοτήτων της Θεσσαλονίκης, Πολυξένη Βελένη, παρουσία του γενικού γραμματέα Μεταφορών, Θάνου Βούρδα.
Από την πλευρά του, ο κ. Βούρδας επισήμανε ότι η Θεσσαλονίκη με τα έργα που υλοποιούνται, γίνεται βασικός πόλος της ανάπτυξης της χώρας και διατύπωσε την πεποίθηση ότι «όλες οι εξελίξεις σε λιμάνι, τρένο και μετρό, δηλαδή σε μεταφορές και υποδομές, δημιουργούν ένα νέο τοπίο για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, της Θεσσαλονίκης και κυρίως της Βόρειας Ελλάδας».
Ο κ. Μυλόπουλος υπογράμμισε ότι στον σταθμό «Βενιζέλου» υλοποιείται το μοντέλο βιώσιμης ανάπτυξης της πόλης, αφού συνδυάζονται «πράγματα που θεωρούνταν ότι ήταν ασυμβίβαστα.
Από τη μια πλευρά τον πολιτισμό και τους αρχαιολογικούς χώρους που αναδεικνύονται εξαιτίας των έργων του μετρό και από την άλλη μεριά, την κατασκευή ενός σύγχρονου, μεγάλου, τεχνικού συγκοινωνιακού έργου όπως είναι το μετρό».