Απόπειρα μετατροπής της ΣΤΑΣΥ σε ζημιογόνα εταιρεία και ένταξή της στο ΤΑΙΠΕΔ προς ιδιωτικοποίηση καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι του Ηλεκτρικού, ερμηνεύοντας με αυτό τον τρόπο την νομοθετική ρύθμιση, σύμφωνα με την οποία τα έσοδα των σταθμών του Μετρό περνούν στον ΟΑΣΑ.
Όπως τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση, «Τις προηγούμενες ημέρες πληροφορηθήκαμε τη πρόθεση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να προωθήσει νομοθετική ρύθμιση τροποποίησης του άρθρου 5 του ν. 3920/11, προκειμένου να μεταφερθούν στον Ο.Α.Σ.Α έσοδα της ΣΤΑ.ΣΥ από την εκμετάλλευση σταθμών και χώρων, που παραμένουν, αδικαιολόγητα, στην κυριότητα της «Αττικό Μετρό» (Γραμμές 2 και 3).
Οι εργαζόμενοι στη ΣΤΑ.ΣΥ είμαστε αντίθετοι σε μια τέτοια ρύθμιση, που απαξιώνει την Εταιρεία στερώντας της σημαντικά έσοδα, και γι’ αυτό βρισκόμαστε σε απεργιακές κινητοποιήσεις.
Σας ενημερώνουμε αναλυτικά για τις συνέπειες μιας τέτοιας ρύθμισης, θέτοντας υπόψη σας τα παρακάτω στοιχεία: Tα έσοδα από την εκμετάλλευση σταθμών και χώρων της ΣΤΑ.ΣΥ αυξήθηκαν κατά 40% για το έτος 2016. Για το 2017 προβλέπεται ακόμη μεγαλύτερη αύξηση των εσόδων, με συνεχόμενη αυξητική τάση για τα επόμενα χρόνια.
Είναι προφανές ότι στερώντας την Εταιρεία απ’ αυτά τα έσοδα, ενώ υπάρχουν σήμερα όλες οι προϋποθέσεις για να γίνει η ΣΤΑ.ΣΥ μια εύρωστη και με αναπτυξιακές προοπτικές εταιρεία, οδηγείται και πάλι στην… άβυσσο των ζημιογόνων αποτελεσμάτων.
Αποτελεί ερωτηματικό τι εξυπηρετεί η μεταφορά των παραπάνω εσόδων από τη ΣΤΑ.ΣΥ στον ΟΑΣΑ, ο οποίος δεν έχει άλλες δαπάνες πέραν της μισθοδοσίας, που καλύπτονται επαρκώς από τις εισφορές των εταιρειών παροχής συγκοινωνιακού έργου (ΣΤΑ.ΣΥ και ΟΣΥ) και την κρατική επιχορήγηση.
Άλλωστε, ο Οργανισμός έχει την ευθύνη συντονισμού και σχεδιασμού των αστικών συγκοινωνιών, χωρίς υποχρεώσεις σχετικές με την παροχή συγκοινωνιακού έργου.
Η ένταξη της ΣΤΑ.ΣΥ στην «Εταιρεία Δημοσίων Συμμετοχών» (ΕΔΗΣ) του λεγόμενου «υπερταμείου» δημιουργεί στην Εταιρία την υποχρέωση να έχει θετικά οικονομικά αποτελέσματα, από τα οποία το 50% θα διατίθεται για την ανάπτυξή της και το 50% για την αποπληρωμή του χρέους.
Όμως, εάν θεσμοθετηθεί η εν λόγω ρύθμιση, μειώνει αυτόματα τα έσοδα της Εταιρείας και δημιουργεί τις προϋποθέσεις ώστε να καταστεί ζημιογόνα.
Μήπως, τελικά, ο στόχος είναι να μην μπορέσει η ΣΤΑ.ΣΥ να ανταποκριθεί στις προϋποθέσεις, που τίθενται από την ένταξή της στην ΕΔΗΣ και να μεταφερθεί στο ΤΑΙΠΕΔ, ώστε να ιδιωτικοποιηθεί;
Είναι γνωστό ότι πολιτική δέσμευση της κυβέρνησης αποτελεί η υπεράσπιση του δημόσιου και κοινωνικού χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών.
Ωστόσο, τέτοιες νομοθετικές πρωτοβουλίες λειτουργούν μόνο ως «δούρειος ίππος» για την είσοδο ιδιωτών στον ευαίσθητο χώρο των συγκοινωνιών, με ό,τι αυτό σημαίνει σχετικά με τη τιμή του εισιτηρίου, την επιβάρυνση του Δημόσιου, όπως έδειξε η περίπτωση της Θεσσαλονίκης κ.ο.κ
Γι’ αυτό αγωνιζόμαστε ώστε να ακυρωθεί στην πράξη κάθε νομοθετική ή άλλη προσπάθεια, που απαξιώνει τη ΣΤΑ.ΣΥ στερώντας της πολύ σημαντικά έσοδα και θέτει σε άμεσο κίνδυνο την αναπτυξιακή πορεία της».