Για τα νέα μεγάλα έργα, που θα προκηρυχθούν μέχρι το τέλος του 2022, τα διόδια στην Αττική Οδό και τις αλλαγές στον ΚΟΚ, μίλησε σε ραδιοφωνική εκπομπή ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.
Τις επόμενες 10-15 ημέρες ο διαγωνισμός για τον Προαστιακό Δ. Αττικής
«Μέσα στους επόμενους δύο μήνες θα βάλουμε μπροστά ένα πάρα πολύ σημαντικό έργο: Τον Προαστιακό Δυτικής Αττικής», δήλωσε ειδικότερα ο κ. Καραμανλής. Προανήγγειλε συγκεκριμένα ότι μέσα στις επόμενες 10 με 15 ημέρες, «θα βγει στον αέρα» ο διαγωνισμός για το έργο αυτό, ύψους 125 εκατ. ευρώ, με χρηματοδότηση εξ ολοκλήρου από το Ταμείο Ανάκαμψης. Ο Προαστιακός Δυτικής Αττικής θα πηγαίνει από τα Άνω Λιόσια μέχρι τα Μέγαρα.
Προχωρά η επέκταση του μετρό στο Ίλιον
Το δεύτερο έργο, που θα προχωρήσει μέσα στο 2022 και «κουμπώνει» με τη Γραμμή 4 του Μετρό η οποία ήδη έχει αρχίσει να κατασκευάζεται, έχει να κάνει με την επέκταση του μετρό στο Ίλιον. «Ένα έργο που θα ξεκινήσει από την Ανθούπολη, θα περάσει από τον Άγιο Νικόλαο, θα περάσει από την Παλατιανή και θα καταλήξει στο Ίλιον. Μιλάμε για ένα έργο 650 εκατ. ευρώ, ένα έργο που χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ, ένα πολύ σημαντικό έργο για να μπορέσουμε επιτέλους να αποφορτίσουμε – μαζί με όλα τα μεγάλα οδικά έργα που κάνουμε – την Αττική, η οποία έχει αυτή τη στιγμή νομίζω αρκετά προβλήματα στο κυκλοφοριακό», σημείωσε ο κ. Καραμανλής.
Στην τελική ευθεία η Δυτική Περιφερειακή Αιγάλεω
Στην τελική ευθεία μπαίνει και ένα ακόμη έργο, το οποίο συζητείται πολλές δεκαετίες και θα δημοπρατηθεί το επόμενο διάστημα η Δυτική Περιφερειακή Αιγάλεω.
«Αυτό είναι ένα έργο, που θα φτάσει μέχρι την παλιά Εθνική Οδό και θα έχουμε τρεις ανισόπεδους κόμβους, στο Σχιστό, στα Ναυπηγεία και στο Σκαραμαγκά, αποσυμφορώντας αρκετά όλη αυτή την περιοχή», επισήμανε ο κ. Καραμανλής.
Από το 2024 και μετά μειωμένα διόδια στην Αττική Οδό
Ο υπουργός αναφέρθηκε επίσης στην απόφαση για τη νέα σύμβαση της Αττικής Οδού, που θα ισχύει από το 2024 και μετά, και η οποία προβλέπει διόδια μειωμένα στα 2,50 ευρώ, από το 2,80 ευρώ σήμερα.
«Αυτό υπακούει στη λογική, που έχουμε συνολικά ως Κυβέρνηση, να μειώνουμε τα κόστη διαβίωσης. Το βάλαμε κάτω, το μετρήσαμε πως μας παίρνει να το κάνουμε και το αποφασίσαμε», ανέφερε ο κ. Καραμανλής.
Απαντώντας σε όσους υποστηρίζουν ότι και στα συγκεκριμένα διόδια θα μπορούσε να εφαρμοστεί αναλογική χρέωση, εξήγησε ότι: «Πρέπει να δούμε και μία ευρύτερη εικόνα. Πώς θα επηρεάσει αυτό το υπόλοιπο οδικό δίκτυο όλης της Αττικής. Δηλαδή, θέλουμε μία κορεσμένη Αττική Οδό; Θέλουμε μία Αττική Οδό, στην οποία να μπαίνουμε μέσα και να “κολλάμε”;» διερωτήθηκε ο κ. Καραμανλής.
Υπενθύμισε ότι αυτό συμβαίνει στη Μεταμόρφωση, όπου το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών βρήκε λύση, δημοπρατώντας τη Λεωφόρο Κύμης που πραγματικά θα δώσει μεγάλη ανάσα κυκλοφοριακή στην περιοχή αυτή.
Σημείωσε επίσης ότι το υπουργείο λαμβάνει υπόψη στο σχεδιασμό του και τι συμβαίνει και σε άλλους περιφερειακούς δρόμους της Ευρώπης.
Ο νέος ΚΟΚ, τα ΑμεΑ και τα πατίνια
Με αφορμή επίκαιρη ερώτηση για τις προβλέψεις του νέου ΚΟΚ και ειδικά τα πρόστιμα για παράνομη στάθμευση σε όδευση τυφλών ή ράμπα ΑμεΑ, ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι θα πρέπει να εφαρμόζονται οι όποιες ποινές από τη Δημοτική Αστυνομία και την Τροχαία.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών χαρακτήρισε παράλογο ότι με τον παλιό ΚΟΚ τιμωρείται το όχημα και όχι ο οδηγός, προαναγγέλοντας αλλαγές στον ΚΟΚ ως προς αυτό το ζήτημα.
Προανήγγειλε επίσης ότι θα αυξηθούν τα πρόστιμα για παράνομη στάθμευση σε όδευση τυφλών ή ράμπα ΑμεΑ.
«Γίνεται μία πολύ μεγάλη προσπάθεια να γίνουμε επιτέλους μία ευρωπαϊκή πόλη και να σεβόμαστε τους ανθρώπους με αναπηρία. Θέλω να πιστεύω ότι και ο δήμος – γιατί η κατάσταση αυτή τη στιγμή με τα πεζοδρόμια στο κέντρο της Αθήνας δεν μας τιμά – θα δει με μεγάλη σοβαρότητα αυτό το θέμα», πρόσθεσε.
Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στις προβλέψεις που ήδη υπάρχουν και για τα ποδήλατα και για τα πατίνια, υπενθυμίζοντας ότι πλέον υπάρχουν και τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας.
Εκτίμησε ότι η κατάσταση είναι πλέον καλύτερη, γιατί μπήκε τάξη με την ασυδοσία που υπήρχε στα ενοικιαζόμενα πατίνια και προανήγγειλε ότι: «Ο ΚΟΚ θα βάλει και μερικούς πολύ αυστηρούς κανονισμούς, διότι θέλουμε και τα πατίνια να διευκολύνουμε, αλλά και να μη δημιουργούνται προβλήματα στους δρόμους της Αθήνας».
Στην τελική ευθεία το μετρό Θεσσαλονίκης
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σχολίασε και την προσέλευση των πολιτών της Θεσσαλονίκης στο σταθμό του υπό κατασκευή Μετρό, που άνοιξε για το κοινό.
«Νομίζω ότι οι Θεσσαλονικείς έχουν φτάσει σε ένα σημείο, που πραγματικά δεν πίστευαν ότι αυτό το έργο θα γίνει», επισήμανε ο κ. Καραμανλής.
«Και ο πλέον δύσπιστος βλέπει ότι το έργο έχει μπει στην τελική του ευθεία. Όλο και περισσότερο εργοτάξια κλείνουν και παραδίνονται οι πλατείες πίσω στην πόλη της Θεσσαλονίκης», πρόσθεσε.
Επισήμανε ότι αυτό που έγινε στη Θεσσαλονίκη δεν ήταν πρωτοβουλία του υπουργείου, αλλά το Open House είναι εδώ και χρόνια ένας θεσμός στη Θεσσαλονίκη, που έδωσε την ευκαιρία στους πολίτες να δουν από κοντά το έργο και «να δουν με τα ίδια τους τα μάτια ότι εμείς δεν λέμε λόγια και κάνουμε έργα», υπογραμμίζοντας ότι το έργο αυτό δεν προχωράει απλά, αλλά τελειώνει.