Στις αρνητικές συνέπειες της πανδημίας του κορωνοϊού στον κλάδο των ταξί αναφέρεται, σε συνέντευξη στο metaforespress.gr, o πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Ιδιοκτητών Αυτοκινητιστών Ταξί και Αγοραίων (ΠΟΕΙΑΤΑ) και γενικός γραμματέας του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ), Μάκης Κασιδιάρης.
Ο κ. Κασιδιάρης επισημαίνει ότι το έργο των ταξί έχει συρρικνωθεί 90%, υποστηρίζοντας ότι η χρονιά θα είναι εξίσου δύσκολη, καθώς η τουριστική κίνηση αναμένεται αισθητά μειωμένη.
Ο πρόεδρος της ΠΟΕΙΑΤΑ καλεί την ελληνική Πολιτεία στην υιοθέτηση περαιτέρω μέτρων στήριξης των ταξί, όπως ένταξη σε προγράμματα επιδότησης / ΕΣΠΑ, χορήγηση χαμηλότοκων δανείων και μείωση του ΦΠΑ.
-Πως έχει διαμορφωθεί η επιβατική κίνηση στα ταξί; Πόσο έχει μειωθεί το έργο;
-Λόγω των μέτρων περιορισμού που έχουν ληφθεί για την προστασία του κοινωνικού συνόλου από την πανδημία του κορωνοϊού, όπως και άλλα μέσα μαζικής μεταφοράς, έτσι και τα ταξί διαπιστώνουν μεγάλη μείωση μεταφορικού έργου.
Η μείωση επιβατών, κατά μέσο όρο, ανέρχεται στο 90%. Στην Αθήνα, από τα 14.000 ταξί στους δρόμους βρίσκονται 2.000, στην επαρχία η κατάσταση είναι ακόμα πιο δύσκολη.
Οι επαγγελματίες αυτοκινητιστές, με κίνδυνο την ζωή τους, υπηρετούν τον κοινωνικό τους ρόλο, εξυπηρετώντας το προσωπικό των νοσοκομείων, τους εργαζομένους, κλπ.
-Έχετε λάβει μέτρα προφύλαξης; Απολυμάνσεις έγιναν;
-Μέτρα προφύλαξης λήφθηκαν. Όλοι οι οδηγοί φορούν γάντια και τηρούν τις απαραίτητες αποστάσεις από τους πελάτες. Επίσης, έγιναν απολυμάνσεις σε όλα τα οχήματα με έξοδα του ΣΑΤΑ στην Αθήνα και των κατά τόπους σωματείων στην επαρχία.
Γενικότερα, όλοι οι οδηγοί έχουν λάβει τις απαραίτητες οδηγίες για τα μέτρα προφύλαξης που υποδεικνύει ο ΕΟΔΥ.
-Τα ταξί εντάχθηκαν στα μέτρα στήριξης της κυβέρνησης…
-Έχουμε ενταχθεί κι εμείς στα μέτρα στήριξης, ανήκουμε κι εμείς στις πληττόμενες επιχειρήσεις.
Η ΠΟΕΙΑΤΑ είναι σε καθημερινή επαφή, πέραν από την ελληνική Πολιτεία, με την IRU (Παγκόσμιος Οργανισμός Μεταφορών) και τις Ευρωπαϊκές Ομοσπονδίες Ταξί, προκειμένου να αντιμετωπιστούν με συνέπεια, μεθοδικότητα και από κοινού οι συνέπειες από την κρίση του κορωνοϊού.
Ζητάμε την ένταξη σε κάποιο πρόγραμμα επιδότησης, χρηματοδότηση με χαμηλότοκα δάνεια και μείωση του ΦΠΑ από το 24% στο 13%, κάτι το οποίο θα ωφελήσει και τον επιβάτη
Δυστυχώς, εκτιμώ ότι η «επόμενη ημέρα» θα είναι πολύ δύσκολη για τον κλάδο, λόγω μείωσης του έργου και ίσως αρκετοί επαγγελματίες δεν θα μπορούν να ανταπεξέρχονται στις υποχρεώσεις τους.
-Δεν θα ισοσκελιστεί η μείωση του έργου από τον τουρισμό;
-Ο τουρισμός θα είναι αρκετά μειωμένος εφέτος, όπως φανερώνουν οι σχεδόν μηδενικές κρατήσεις, τουρίστες δεν θα έρθουν όπως τα προηγούμενα χρόνια, το καλοκαίρι είναι ουσιαστικά «χαμένο».
Ευελπιστούμε η κυβέρνηση να επιδείξει, όπως φανέρωσε στο ξέσπασμα της κρίσης, γρήγορα αντανακλαστικά για την επανεκκίνηση της οικονομίας.
-Δεν αυξήθηκε το έργο σας από την διακίνηση δεμάτων;
-Όντως, υπάρχει αύξηση στα δέματα. Αλλά δεν μπορεί να υποκαταστήσει τις απώλειες από τη μείωση των επιβατών.
Το μεγαλύτερο κομμάτι του στόλου λήγει τον Μάρτιο του 2021, θα υπάρξει τεράστιο πρόβλημα, καθώς οι αυτοκινητιστές δεν διαθέτουν ρευστότητα για την ανανέωσή του
Μην ξεχνάμε ότι δεν μας επιτρέπεται η μεταφορά δεμάτων εκτός Περιφέρειας, αυτό που κάνουμε είναι διαδρομές σαν delivery εντός Περιφέρειας.
-Απειλείται η βιωσιμότητα του κλάδου; Ποια επιπλέον μέτρα στήριξης διεκδικείτε;
-Η βιωσιμότητα του κλάδου απειλείται, ειδικά στην επαρχία. Αν δεν ληφθούν επιπλέον μέτρα στήριξης, τότε τα πράγματα ίσως γίνουν απελπιστικά, με αναστολή εργασίας και κατάθεση πινακίδων. Αν δεν ληφθούν επιπλέον μέτρα, θα χαθούν θέσεις εργασίας.
Στην Αθήνα δραστηριοποιούνται 25.000 ιδιοκτήτες και 20.000 οδηγοί ταξί, τα ταξί σε όλη την Ελλάδα εκτιμώνται 28.000.
Τα ταξί είναι ο μόνος κλάδος που δεν έχει ενταχθεί σε πρόγραμμα ΕΣΠΑ ή σε πρόγραμμα επιδότησης της κυβέρνησης.
Ζητάμε την ένταξη σε κάποιο πρόγραμμα επιδότησης, χρηματοδότηση με δάνεια χαμηλότοκα και μείωση του ΦΠΑ από το 24% στο 13%, κάτι το οποίο θα ωφελήσει και τον επιβάτη.
Επίσης, θεωρούμε ότι η Πολιτεία οφείλει να σταθεί αρωγός στην προσπάθεια για ανανέωση του στόλου οχημάτων μας.
Το μεγαλύτερο κομμάτι του στόλου λήγει τον Μάρτιο του 2021, θα υπάρξει τεράστιο πρόβλημα, καθώς οι αυτοκινητιστές δεν διαθέτουν ρευστότητα για την ανανέωση του. Αυτό είναι ένα από τα κυριότερα θέματα που μας απασχολεί, όπως η μείωση του ΦΠΑ.
-Και μια τελευταία ερώτηση: Όταν αρθούν τα μέτρα, τα ταξί θα επανακτήσουν το έργο τους;
-Το ταξί είναι ένα ασφαλές μέσο μεταφοράς, λαμβάνουμε όλα τα αναγκαία μέτρα προστασίας, όχι μόνο για εμάς, αλλά και για τους πελάτες.
Εάν κινηθεί η οικονομία, τότε ναι, τα ταξί θα επανακτήσουν σταδιακά το έργο τους.