Η έκδοση ηλεκτρονικού εισιτηρίου, πιθανότατα μέσα στο 2018, είναι στα σχέδια του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης, όπως είπε ο πρόεδρος του ΟΣΕΘ, Κώστας Αμπατζάς, μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ-ΜΠΕ «Πρακτορείο fm104.9», επισημαίνοντας, ωστόσο, ότι αυτή τη στιγμή δεν είναι σε θέση να δώσει ακριβές χρονοδιάγραμμα για την εφαρμογή του, καθώς επείγει, όπως σημείωσε, να προχωρήσει πρώτα η υλοποίηση δύο άλλων φάσεων που θα αλλάξουν τον συγκοινωνιακό χάρτη της πόλης.
«Δεν είναι ώριμο να δώσουμε ένα χρονοδιάγραμμα για το ηλεκτρονικό εισιτήριο, εκτιμάμε μέσα στο 2018, θέλουμε να είμαστε συνεπείς και πιο συνεπείς θα είμαστε το επόμενο διάστημα, καθώς στήνουμε έναν δημόσιο φορέα, μία ανώνυμη εταιρεία του δημοσίου από το μηδέν, είναι διαδικασία που θα απαιτήσει χρόνο», ανέφερε χαρακτηριστικά και σχολίασε «το συγκοινωνιακό έργο πρέπει να το υλοποιήσουμε, γιατί ο κόσμος της Θεσσαλονίκης έχει κουραστεί πολύ», και συμπλήρωσε:
«Μεσοπρόθεσμα μετά από τις δύο φάσεις, που προηγούνται έχουμε το ηλεκτρονικό εισιτήριο, για το οποίο έχουμε συστήσει ήδη εντός του ΟΣΕΘ ομάδα εργασίας και υπάρχει υλικό για αυτό. Είμαστε τυχεροί, γιατί υπάρχει ήδη ο ΟΑΣΑ που θα μας μεταφέρει τεχνογνωσία».
Ο πρόεδρος του ΟΣΕΘ ανέπτυξε τα δύο στάδια που μπαίνουν σε τροχιά υλοποίησης για τις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, Ο κ. Αμπατζάς επισήμανε ότι ο νέος συγκοινωνιακός χάρτης της πόλης είναι θέμα απόλυτης προτεραιότητας της παρούσας πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
«Φαίνεται βάσιμα ότι η πολιτεία, πρώτη φορά, τουλάχιστον για τα συγκοινωνιακά χρονικά της Θεσσαλονίκης σχεδιάζει και υλοποιεί συνολικά και όχι αποσπασματικά. Γιατί οι Θεσσαλονικείς από αποσπασματικές μελέτες και ασυνέπειες έχουν χορτάσει».
Ανασχεδιασμός του υφιστάμενου συγκοινωνιακού χάρτη
Η πρώτη φάση έχει να κάνει με την αναδιάταξη και τον ανασχεδιασμό του υφιστάμενου συγκοινωνιακού χάρτη, με τα υφιστάμενα δρομολόγια.
Υπάρχει ήδη ομάδα εργασίας που εντοπίζει διαπιστωμένα προβλήματα,, υπογράμμισε ο κ. Αμπατζάς, που προκύπτουν από αλληλογραφία με Δήμους, με συλλογικότητες, με μεμονωμένους πολίτες και πάντα σε συνεργασία με τον ΟΑΣΘ.
«Με αυτοψίες προσπαθούμε να διαπιστώσουμε τα προβλήματα και να προτείνουμε λύσεις, αρχικά αποσπασματικές , όχι όμως με την αρνητική έννοια του όρου, επιτόπιες αλλά καίριες, που μπορούν να ανακουφίσουν. Δευτερευόντως, αλλά σύντομα, μία συνολική πρόταση προς υλοποίηση στον ΟΑΣΘ για την αναδιάταξη των υφιστάμενων δρομολογίων», πρόσθεσε.
Στόχος ένας ολιστικός σχεδιασμός που θα συνδέει τα δύο μέσα (λεωφορεία και μετρό)
Σε δεύτερη φάση, ο ΟΣΕΘ, όπως τόνισε ο πρόεδρός του, έχει υποχρέωση να συντάξει μελέτη που θα συνδέει τη βασική γραμμή του μετρό με τα δρομολόγια των λεωφορείων αφού στόχος είναι ένας ολιστικός σχεδιασμός που θα συνδέει τα δύο μέσα, καθώς «το μετρό έχει σαφή ορίζοντα για δοκιμαστική λειτουργία το 2019 και κανονική λειτουργία το 2020».
«Τα λεωφορεία θα λειτουργούν τροφοδοτικά προς τη βασική γραμμή, συμπληρωματικά και όχι ανταγωνιστικά, σκοπός μας είναι ένας ολιστικός σχεδιασμός».
Ο κ. Αμπατζάς επισήμανε ότι αυτή η φάση «έχει ξεκινήσει ώς μελέτη εργασίας εσωτερικά (στον ΟΣΕΘ) από ομάδα εργασίας και πρέπει εντός του 2018 να έχουμε κάνει τις ενέργειές μας ώστε να απευθυνθούμε στους επιστημονικούς φορείς, στην Τοπική Αυτοδιοίκηση και να δούμε την υλοποίηση της μελέτης. Αλλά εντός του 2018 και ειδικά το 2019 πρέπει να είμαστε έτοιμοι», είπε χαρακτηριστικά.
Όταν το μετρό θα μπει σε λειτουργία, θα πρέπει να έχει αλλάξει ο συγκοινωνιακός χάρτης, υπογράμμισε ο πρόεδρος του ΟΣΕΘ.
«Δεν μπορών να φανταστώ ότι θα περνούν τα ίδια λεωφορεία από την Εγνατία όταν θα έχουμε τη βασική γραμμή του μετρό», σχολίασε.
Όπως είπε ο κ. Αμπατζάς, ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης θα έχει υπό την εποπτεία του τις θυγατρικές εταιρίες όπως για τα δρομολόγια των λεωφορείων, το συγκοινωνιακό μετρό και τη θαλάσσια συγκοινωνία η οποία θα μπει και αυτή σε τροχιά υλοποίησης.