Τα μερίδια αγοράς των νέων μεσαίων και βαρέων λεωφορείων, που ταξινομήθηκαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση, το 2021 και με βάση τον τύπο καυσίμων δημοσίευσε η ACEA.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Τα λεωφορεία ντίζελ συγκέντρωσαν το 68,8% του συνολικού μεριδίου αγοράς, με τα ηλεκτρικά να σημειώνουν ισχυρή άνοδο 10,6% έναντι 6,1% το 20210.
Τα λεωφορεία εναλλακτική ισχύος αντιστοιχούν στο 10,5% των συνολικών ταξινομήσεων, ενώ τα υβριδικά το 10,1%.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, συνολικά τα λεωφορεία εναλλακτικής ισχύος συγκέντρωσαν το 31,2% της αγοράς λεωφορείων της ΕΕ το 2021.
Πουλήθηκε μόλις 1 βενζινοκίνητο λεωφορείο
Το 2021, η ζήτηση στην Ευρώπη για λεωφορεία ντίζελ μειώθηκε κατά 2,9% στις 19.895 μονάδες, με το μερίδιο του ντίζελ στην αγορά να συρρικνώνεται από 73,2% το 2020 σε 68,8% το 2021.
Από τις τέσσερις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές, μόνο η Ιταλία σημείωσε αύξηση (7,9 %) στις πωλήσεις ντίζελ, αντιθέτως Ισπανία κατέγραψε διψήφια πτώση (19,8%), ακολουθούμενη από τη Γερμανία (8,5%) και τη Γαλλία (2,4%) με πιο μέτριες μειώσεις.
Σύμφωνα με την ACEA, σε ολόκληρη την Ευρώπη, μόνο ένα λεωφορείο με βενζίνη πωλήθηκε το 2021.
Εναλλακτικά οχήματα
Το 2021, οι ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικών λεωφορείων (ECV) στην ΕΕ παρουσίασαν ισχυρή άνοδο (78,7%), φτάνοντας τις 3.064 μονάδες, με ένα μερίδιο αγοράς της τάξης του 10,6%.
Η Γαλλία ήταν η No1 αγορά ηλεκτρικών λεωφορείων με 622 πωλήσεις (+247,5%), ακολουθούμενη από τη Γερμανία (613 μονάδες, +57,6%) και τη Δανία (224 μονάδες, +3.633%).
Στον αντίποδα, ενώ η Ολλανδία ήταν η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών λεωφορείων της ΕΕ το 2020, οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 57,6% το 2021.
Η Γαλλία και η Γερμανία από κοινού αντιπροσώπευαν το 40,3% όλων των ηλεκτρικών λεωφορείων που πωλήθηκαν στην ΕΕ το 2021.
Τα υβριδικά οχήματα (HEV) συγκέντρωσαν το 10,1% της αγοράς λεωφορείων της ΕΕ πέρυσι. Οι πωλήσεις υβριδικών λεωφορείων αυξήθηκαν κατά 10% το 2021 φτάνοντας συνολικά τα 2.926 νέα λεωφορεία.
Η Γερμανία αντιπροσώπευε σχεδόν το 50% των συνολικών πωλήσεων υβριδικών με 1.405 μονάδες ταξινομημένες καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, το 10,5% των νέων μεσαίων και βαρέων λεωφορείων στην Ευρώπη κινούνταν με εναλλακτικά καύσιμα το 2021, και σχεδόν όλα με φυσικό αέριο.
Οι ταξινομήσεις νέων λεωφορείων εναλλακτικών καυσίμων στην Ένωση μειώθηκαν κατά 2,3% στις 3.033 μονάδες πέρυσι. Η Γαλλία σημείωσε σημαντική αύξηση στις πωλήσεις λεωφορείων που κινούνται με εναλλακτικά καύσιμα (+61,3%), ενώ τόσο η Ισπανία όσο και η Ιταλία σημείωσαν πτώση (-42,6% και -15,2%, αντίστοιχα).
Οι επιδόσεις της Ελλάδας
Αποκαρδιωτική ήταν η εικόνα της χώρας μας στις ταξινομήσεις λεωφορείων εναλλακτικής ισχύος το 2021. Σύμφωνα με την ACEA, το ελληνικό αγοραστικό κοινό γύρισε την πλάτη του στην εν λόγω κατηγορία, επιλέγοντας 454 ντιζελοκίνητα λεωφορεία.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, το ποσοστό των λεωφορείων που κινούνται με ντίζελ σημείωσε άνοδο της τάξης του 49,3%, καθώς το 2020 είχαν ταξινομηθεί 304 οχήματα της εν λόγω κατηγορίας.