Τη διαβεβαίωση ότι η Θεσσαλονίκη θα αποκτήσει το μετρό στο σύνολο της βασικής γραμμής, με τον σταθμό ”Βενιζέλου” να λειτουργεί μέχρι τον Απρίλιο του 2023, έδωσε ο πρόεδρος της “Αττικό Μετρό”, Νίκος Ταχιάος.
Μιλώντας σε ημερίδα, που διοργάνωσε η εφημερίδα «Μακεδονία», ο κ. Ταχιάος επισήμανε ότι «κακώς ενοχοποιείται η απόσπαση των αρχαίων από τον σταθμό “Βενιζέλου”», υπογραμμίζοντας παράλληλα ότι «με την απόσπαση και επανατοποθέτηση των ευρημάτων δεν διακινδυνεύει η ακεραιότητά τους περισσότερο από ότι θα διακινδύνευε με την διαδικασία την in situ (κατά χώρον) παραμονής τους.
Ο τυχόν κίνδυνος από την απόσπαση των ευρημάτων από τον σταθμό “Βενιζέλου”, θα ήταν στην χειρότερη περίπτωση ισοδύναμος με την in situ παραμονή».
Παράλληλα, είπε ότι «ήδη εδώ και μια βδομάδα ο ανάδοχος έχει υποβάλλει αίτημα στην “Αττικό Μετρό” για παράταση της συνολικής προθεσμίας του έργου μέχρι τον Μάρτιο του 2025, εφόσον συνεχίσει η εκτέλεση του έργου με τους σημερινούς ρυθμούς και με τη λύση η οποία σήμερα είναι εν ισχύει.
Και μην εκπλαγείτε όταν επισημαίνω ότι η λύση που είναι εν ισχύει δεν είναι της in situ παραμονής των αρχαιοτήτων στο σταθμό “Βενιζέλου”».
Σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο κ. Ταχιάος διευκρίνισε ότι με το έγγραφό του ο ανάδοχος ζήτησε παράταση μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2025, εφόσον ακολουθηθεί η λύση της in situ κατασκευής στον σταθμό “Βενιζέλου”.
Ο ίδιος επισήμανε ότι η επέκταση του μετρό προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία» δεν έχει μελετηθεί κυκλοφοριακά και επισήμανε ότι «δεν είναι καθόλου ξεκάθαρο εάν καλύπτει τις ανάγκες ή απλώς τέθηκε επί τάπητος προκειμένου να δείξουν οι προηγούμενοι ότι προχωρά το θέμα».
Μεταξύ άλλων, μίλησε για την ανάγκη ολιστικής προσέγγισης των πραγμάτων και με βάση μελέτες, ανέφερε ότι η τελευταία κυκλοφοριακή μελέτη που έγινε στην Θεσσαλονίκη ήταν το 2000 και επισήμανε ότι «πρέπει να δούμε και ποιος θα λειτουργήσει το έργο του μετρό».