Οι επιβάτες επιστρέφουν στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, καθώς οι επικυρώσεις εισιτηρίων αυξήθηκαν 12% το 2023, σε σχέση με το 2022.
Επιμέλεια: Β. Βεγιάζη
Όπως υποστηρίζει το Υπερταμείο, ο ΟΑΣΑ και οι θυγατρικές του εταιρείες, εντός του 2023, συνέχισαν την εφαρμογή μέτρων για την εκτέλεση του προγραμματισμένου συγκοινωνιακού έργου και τη βελτίωση της εξυπηρέτησης των επιβατών, στα οποία περιλαμβάνονται η αξιοποίηση του συνόλου του πρόσθετου στόλου, μέσω χρηματοδοτικής μίσθωσης, η ένταξη νέων εργαζομένων, η επέκταση της σύμβασης με ΚΤΕΛ με ενίσχυση των σχετικών περιαστικών λεωφορειακών γραμμών και η πλήρης λειτουργία των επεκτάσεων μετρό και τραμ προς Πειραιά.
Σε σχέση με το 2022, το επιβατικό έργο του 2023, σε οχηματοχιλιόμετρα, της γραμμής 3 του μετρό αυξήθηκε κατά 7,7% και των περιαστικών γραμμών που εκτελούν τα ΚΤΕΛ κατά 3,1%.
Οι υπόλοιπες γραμμές μετρό παρέμειναν σταθερές / οριακά ανοδικές σε επίπεδο αριθμού δρομολογίων, ενώ μικρή πτώση παρουσίασε το τραμ (-4,7%).
Αντίστοιχη ήταν και η μείωση των οχηματοχιλιομέτρων των λεωφορείων (πλην ΚΤΕΛ) κατά 5,5%, λόγω ελλείψεων σε προσωπικό κίνησης.
Για τις υπηρεσίες 63 περιαστικών γραμμών, προκηρύχθηκε διεθνής ανοιχτός διαγωνισμός με διάρκεια 8 ετών.
Αξίζει επίσης να σημειωθεί η σημαντική αύξηση της επιβατικής κίνησης των ΑμΕΑ, κατά το 4ο τρίμηνο του 2023, κατά 18,2% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022.
Λόγω της εγγενούς αύξησης της επιβατικής κίνησης, αυξήθηκαν τα ποσοστά πληρότητας όλων των μέσων.
Συνολικά για το 2023, η επιβατική κίνηση, όπως καταγράφεται από τις επικυρώσεις παρουσιάζει αύξηση κατά 12% σε σχέση με το 2022, τάση η οποία φαίνεται, σύμφωνα με προκαταρκτικά δεδομένα, να συνεχίζεται και το 2024.
Σημαντική είναι και η αύξηση των ελέγχων εισιτηρίων στη ΣΤΑΣΥ το διάστημα Απριλίου – Δεκεμβρίου κατά 219%, σε σύγκριση με το αντίστοιχο προηγούμενο διάστημα, λόγω της πρόσληψης ελεγκτών εισιτηρίων από τη ΔΥΠΑ, καθώς και η αντίστοιχη αύξηση των επιβληθέντων προστίμων κατά 70%.