Ένα – ένα συμπληρώνονται τα «κομμάτια» για τη λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης. Μπορεί η κατασκευή του -για ποικίλους λόγους- να έχει καθυστερήσει, ωστόσο βρισκόμαστε σχεδόν στη τελική ευθεία για την παράδοσή του.
Πριν από λίγες ημέρες ολοκληρώθηκε η παραλαβή των 18 συρμών που θα εξυπηρετούν τη βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης, από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό ως τον σταθμό Νέα Ελβετία.
Oι νέοι συρμοί προέρχονται από την Hitachi και είναι αυτόματοι, λειτουργούν δηλαδή χωρίς μηχανοδηγό.
Με ανάρτησή του στο Twitter, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής αναφέρει: «Ολοκληρώσαμε την παραλαβή των συρμών για το μετρό Θεσσαλονίκης που θα εξυπηρετούν τη βασική γραμμή του έργου, από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό ως το Σταθμό Νέα Ελβετία.
Ολοκληρώσαμε την παραλαβή των συρμών για το Μετρο Θεσσαλονίκης που θα εξυπηρετούν τη βασική γραμμή του έργου, από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό ως το Σταθμό Νέα Ελβετία.
1/4 pic.twitter.com/zwpqLacj50— Κώστας Καραμανλής (@karamanlis_k) February 17, 2022
Οι 18 αυτοί συρμοί, είναι πλήρως αυτοματοποιημένοι και εξοπλισμένοι με συστήματα υψηλής τεχνολογίας, ώστε να διασφαλίζεται η άριστη λειτουργία τους, αλλά και η αναβαθμισμένη εμπειρία μετακίνησης και η ασφάλεια των επιβατών.
Παράλληλα συνεχίζουμε με εντατικούς ρυθμούς τα δοκιμαστικά δρομολόγια που ξεκινήσαμε πριν λίγους μήνες. Είμαστε αποφασισμένοι να παραδώσουμε στην Θεσσαλονίκη το μετρό που περιμένει τόσα χρόνια. Το μετρό που της αξίζει».
Τα χαρακτηριστικά του βασικού δικτύου Μετρό στην Θεσσαλονίκη είναι τα εξής:
-13 σύγχρονοι σταθμοί με κεντρική αποβάθρα
-9,6 χλμ. γραμμής με δύο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς
-18 υπέρ-αυτόματοι συρμοί τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενοι, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό, αλλά με συνοδό
-συστήματα αυτόματων θυρών επί των των αποβάθρων κάθε σταθμού για καλύτερη εξυπηρέτηση και μέγιστη ασφάλεια του επιβατικού κοινού
-δημιουργία αμαξοστάσιου έκτασης 50.000 τμ στην περιοχή της Πυλαία.
Επίσης, στο πρόγραμμα ανάπτυξης χώρων στάθμευσης της Αττικό Μετρό προβλέπεται η κατασκευή υπόγειων χώρων στάθμευσης στο Μετρό της Θεσσαλονίκης, συνολικής χωρητικότητας 3.700 θέσεων.