Παρατείνεται το όριο ηλικίας απόσυρσης για ταξί και ΚΤΕΛ στο πλαίσιο της εύρυθμης λειτουργίας των μεταφορών, για ένα μικρό μεταβατικό χρονικό διάστημα, δεδομένου ότι έχουν ήδη δρομολογηθεί όλες οι αναγκαίες ενέργειες για την ανανέωση των σχετικών στόλων, με τρόπο που ανταποκρίνεται στις σύγχρονες περιβαλλοντικές απαιτήσεις, εφόσον ψηφιστεί το σχετικό νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών.
Επιμέλεια: Β. Βεγιάζη
Τα παραπάνω προβλέπονται στο Άρθρο 54 του Κεφαλαίου Γ του σχ.ν. του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, με τίτλο «Οργανωτικές και Διαδικαστικές Διατάξεις για την Ανάπτυξης, παρεμβάσεις για την ενίσχυση της δίκαιης αναπτυξιακής μετάβασης και άλλες επείγουσες διατάξεις», που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση την 1η Δεκεμβρίου.
Να αναφερθεί ότι, η διαβούλευση θα διαρκέσει μέχρι την Παρασκευή, 8 Δεκεμβρίου 2023 και ώρα 09:00.
Το περιεχόμενο του Άρθρου 54
Παράταση ορίων ηλικίας απόσυρσης από την κυκλοφορία οχημάτων των φορέων παροχής συγκοινωνιακού έργου, ειδικών τουριστικών λεωφορείων και επιβατηγών δημόσιας χρήσης «ΤΑΞΙ»
1. Για τα οχήματα των οποίων το ισχύον όριο συμπληρώνεται από την 1η Ιανουαρίου 2022 έως και την 31η Δεκεμβρίου 2023, η ισχύς του τρίτου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 11 του ν. 2963/2001 (Α’ 268), για το όριο ηλικίας απόσυρσης από την κυκλοφορία των αστικών, ημιαστικών και υπεραστικών λεωφορείων των φορέων παροχής του συγκοινωνιακού έργου αναστέλλεται έως και την 30ή Απριλίου 2024.
2. Για τα οχήματα των οποίων το ισχύον όριο συμπληρώνεται από την 1η Ιανουαρίου 2022 έως και την 31η Δεκεμβρίου 2023, η ισχύς της περ. β’ της παρ. 1 του άρθρου 7 του ν. 711/1977 (Α’ 284), για το όριο ηλικίας απόσυρσης από την κυκλοφορία των ειδικών τουριστικών λεωφορείων δημόσιας χρήσης αναστέλλεται έως και την 30ή Απριλίου 2024.
3. Για τα οχήματα των οποίων το ισχύον όριο συμπληρώνεται από 1η Ιανουαρίου 2022 έως και την 30ή Απριλίου 2024, η ισχύς των περ. α’ και β’ της παρ. 5 του άρθρου 89 του ν. 4070/2012 (Α’ 82) για το όριο ηλικίας απόσυρσης από την κυκλοφορία των επιβατηγών δημόσιας χρήσης οχημάτων «ΤΑΞΙ» αναστέλλεται έως και την 30ή Απριλίου 2024.
Τα τελευταία χρόνια λόγω της πανδημίας, ορθώς το Υπουργείο Μεταφορών έδινε παράταση για 1 χρόνο επιπλέον, σε όσα λεωφορεία (αστικά, ημιαστικά, υπεραστικά, σχολικά) και ταξί, έληγε η άδειά τους (27 χρόνια). Μέσα στον Δεκέμβριο κάθε χρονιάς έβγαινε αυτή η απόφαση.
Φέτος βλέπω ότι, ενώ δίδεται παράταση 1 έτους στα αστικά ημιαστικά, τουριστικά κτλ., ΕΞΑΙΡΟΥΝΤΑΙ τα σχολικά λεωφορεία. Γιατί αυτή η διάκριση;
Όλοι οι συνάδελφοι ιδιοκτήτες Παιδικών και Βρεφονηπιακών Σταθμών, στους οποίους η άδεια των σχολικών λεωφορείων τους λήγει στις 31/12/2023, βασιζόμασταν σε αντίστοιχη νομοθετική ρύθμιση, με αυτή των τελευταίων 2 ετών. Με έκπληξη διαπιστώνουμε ότι από την φετινή απόφαση, απουσιάζει το άρθρο που αφορά στα Σχολικά Λεωφορεία.
Ξέρετε, η πανδημία έπληξε τις μεταφορές στο σύνολό τους και δεν έκανε διακρίσεις στο είδος των επιχειρήσεων. Επιπλέον, τα σχολικά λεωφορεία, κατά τη διάρκεια των lock down, βρίσκονταν σε αδράνεια, παρκαρισμένα. Το ένα έτος παράτασης, πολύ σωστά δόθηκε τα προηγούμενα 2 χρόνια.
Γιατί λοιπόν, να ΕΞΑΙΡΟΥΝΤΑΙ τα σχολικά λεωφορεία φέτος;