Στην τελική ευθεία βρίσκονται οι διαπραγματεύσεις του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών,τόσο με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, όσο και με ιδιώτες επενδυτές για την μετεγκατάσταση των ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα, ώστε ο σχετικός διαγωνισμός να προκηρυχτεί το 2017.
Το κατασκευαστικό κόστος εκτιμάται στα 90 εκατ., τα οποία μπορούν να εξευρεθούν, είτε από την ΕτΕΠ και το «πακέτο Γιούνκερ», είτε από δανεισμό των ΚΤΕΛ, είτε από την κοινοπραξία εταιρειών που θα αναλάβουν την κατασκευή του.
Ο «Κεντρικός Σταθμός Υπεραστικών Λεωφορείων» (ΚΣΥΛ) προβλέπεται να κατασκευασθεί πάνω από το αμαξοστάσιο του Μετρό στον Ελαιώνα. Γι΄ αυτό το λόγο έχει υπογραφεί σύμφωνο συνεργασίας μεταξύ της Αττικό Μετρό, του δήμου Αιγάλεω και των ΚΤΕΛ για τη δημιουργία του ΚΣΥΛ.
Ο νέος σταθμός υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετεί 35.000 αφίξεις και αναχωρήσεις επιβατών ημερησίως, διαθέτοντας 70 θέσεις στάθμευσης λεωφορείων και άλλες 23 για διεθνείς γραμμές. Οι εμπορικές χρήσεις θα εκτείνονται σε 16.000 τ.μ., ενώ 50.000 τ.μ. προορίζονται για χρήση των ΚΤΕΛ, ταξί και αστικών συγκοινωνιών.
«Είμαστε σε διαδικασία τελικών διαπραγματεύσεων τόσο με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, όσο και με ιδιώτες επενδυτές.
Σύντομα θα μπορέσει το έργο να μπει στην τελική ευθεία για τη διαγωνιστική διαδικασία. Το ζητούμενο, όμως, δεν είναι η μεταφορά των ΚΤΕΛ ως αυτοτελές έργο, αλλά η συνολική αναβάθμιση και τα απαραίτητα έργα για την ευρύτερη περιοχή του Ελαιώνα και της Δυτικής Αθήνας», ανέφερε, σε συνέντευξη στο ΑΜΠΕ, ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης.