Στον σταθμό «Μανιάτικα» του Πειραιά φθάνει σήμερα ο μετροπόντικας. Θα τον υποδεχθούν ο υπουργός Υποδομών Χρηστός Σπίρτζης, η διοίκηση της «Αττικό Μετρό», ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης, βουλευτές και εκπρόσωποι των τοπικών αρχών.
Το έργο αποτελεί επέκταση της γραμμής 3 από την Αγία Μαρίνα προς Πειραιά, μήκους 7,6 χιλιομέτρων.
Με την ολοκλήρωσή της, το 2020, θα συνδεθεί απευθείας το λιμάνι του Πειραιά με το αεροδρόμιο, με μία ενιαία γραμμή 50 χλμ.
Η επέκταση στον Πειραιά αναμένεται να λειτουργήσει τμηματικά, το πρώτο τρίμηνο του 2019, για τους τρεις πρώτους σταθμούς: «Αγ. Βαρβάρα» – «Κορυδαλλός» – «Νίκαια».
Τα χαρακτηριστικά της επέκτασης
Με την κατασκευή της επέκτασης του Μετρό προς τον Πειραιά θα εξυπηρετούνται καθημερινά 132.000 επιβάτες.
Επιπρόσθετα, με τη λειτουργία του έργου θα κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 23.000 ΙΧ οχήματα λιγότερα, επιφέροντας αντίστοιχα μείωση των ρύπων CO2 κατά 120 τόνους ημερησίως.
Ιδιαίτερα στον σταθμό Πειραιά προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό συγκοινωνιακό κέντρο, συνενώνοντας λειτουργικά δύο γραμμές Μετρό (Γραμμή 1 και Γραμμή 3), το λιμάνι , τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο και το Τραμ, το οποίο προβλέπεται επίσης να διέλθει από την περιοχή αυτή, διευκολύνοντας έτσι τις μετεπιβιβάσεις μεταξύ όλων των μέσων μεταφοράς.
Oι έξι σταθμοί
Αγία Βαρβάρα | Λ. Ελευθερίου Βενιζέλου (Αγ. Ελεούσα) |
Κορυδαλλός | Πλατεία Ελευθερίας |
Νίκαια | Πλατεία Ελ. Βενιζέλου |
Μανιάτικα | Αιτωλικού & Μαυρομιχάλη |
Πειραιάς | Λιμάνι (πλησίον σταθμού ΗΣΑΠ). |
Δημοτικό Θέατρο | Ηρώων Πολυτεχνείου & Βασ. Γεωργίου |