Τέσσερις προσφορές κατατέθηκαν για την κατασκευή του πρώτου τμήματος της γραμμής 4 του Μετρό.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της Αττικό Μετρό, ολοκληρώθηκε σήμερα η διαδικασία υποβολής φακέλων εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το διαγωνισμό «ΓΡΑΜΜΗ 4 – ΤΜΗΜΑ Α΄, ΑΛΣΟΣ ΒΕΪΚΟΥ – ΓΟΥΔΗ– Α’ ΣΤΑΔΙΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ».
Στη διαδικασία συμμετείχαν τα εξής σχήματα, με βάση τη σειρά υποβολής φακέλων εκδήλωσης ενδιαφέροντος:
- ΤΕΡΝΑ ΑΕ- VINCI-SIEMENS AG “TVS”,
- J+P ΑΒΑΞ ΑΕ- GHELLA SpA –ALSTOM TRANSPORT S.A.,
- ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ – ANSALDO STP S.p.A – HITACHI RAIL ITALY SPA,
- FCC – ARCHIRODON-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ.
Η παραπάνω εξέλιξη σηματοδοτεί την εκκίνηση της υλοποίησης της γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας Αθήνας, του μεγαλύτερου έργου υποδομής, προϋπολογισμού δημοπράτησης για την πρώτη φάση, ύψους 1, 45 δις ευρώ, χωρίς ΦΠΑ, που εκτελείται αυτή τη στιγμή στην Ε.Ε.
«Η διοίκηση της Αττικό Μετρό εκφράζει την ικανοποίηση της για το ενδιαφέρον και τη συμμετοχή κατασκευαστικών εταιριών από την Ελλάδα και το εξωτερικό, καθώς η ολοκλήρωση του έργου θα συμβάλλει καταλυτικά στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής και των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες της Αττικής», αναφέρει η Αττικό Μετρό.
Τα χαρακτηριστικά του πρώτου τμήματος
Το πρώτο τμήμα της υπόγειας Γραμμής 4, το τμήμα Α «Άλσος Βεΐκου – Γουδή», έχει μήκος περί τα 13χλμ και 14 νέους υπόγειους σταθμούς, τους εξής: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Νήαρ Ήστ, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή.
Επίσης, για τις ανάγκες του τμήματος Α της Γραμμής 4 θα κατασκευασθούν:
-Σήραγγα διπλής τροχιάς μήκους περίπου 10,0 χλμ με μηχανήματα ΤΒΜ.
-Συνδετήρια σήραγγα μονής τροχιάς μήκους περίπου 840 μ.
-Δέκα (10) φρέατα.
-Ένα νέο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ) για τη Γραμμή 4 και ένα νέο κτίριο συντήρησης και επισκευών των νέων συρμών που θα χωροθετηθούν σε διαθέσιμο χώρο στο αμαξοστάσιο Σεπολίων.
-Δύο επίσταθμοι της γραμμής, πριν το σταθμό Άλσος Βεΐκου (κάτω από την Λεωφ. Βεϊκου) και μετά το σταθμό Γουδή (κάτω από τη Λεωφ. Κατεχάκη).
-Η προμήθεια, εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία τροχαίου υλικού μέχρι 18 αυτόματων συρμών, που θα απαιτηθούν για την λειτουργία του τμήματος «Α» της νέας γραμμής, ώστε να καλύπτουν την προβλεπόμενη επιβατική κίνηση κατά το έτος 2030.
-Εξετάζεται, επίσης, η προσθήκη ενός νέου σταθμού.
-Προϋπολογισμός: € 1.450.000.000
-Διάρκεια κατασκευής: 8 έτη, δηλ. 2019-2026.