Στις 30 Νοεμβρίου, το εμβληματικό έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης (βασική γραμμή) θα παραδοθεί από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, την Ελληνικό Μετρό και την ανάδοχο κοινοπραξία (ΑΚΤΩΡ – Webuild – Hitachi) στους κατοίκους και επισκέπτες της πόλης, με τα εξής χαρακτηριστικά:
🚇13 σταθμοί,
🚇9,6 χλμ.γραμμής, με δύο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς,
🚇Ημερήσια επιβατική κίνηση: 254.000 επιβάτες,
🚇Κάλυψη όλου του δικτύου των 13 σταθμών σε 17 λεπτά,
🚇18 πλήρως αυτοματοποιημένοι, κλιματιζόμενοι συρμοί 4 οχημάτων χωρίς οδηγό,
🚇Χρονοαπόσταση λειτουργίας, βάσει σχεδιασμού: 90 δευτερόλεπτα. Σε πρώτη φάση, 2,5 – 3 λεπτά,
🚇Εμπορική ταχύτητα συρμού: 30 – 40 χλμ./ώρα, μέγιστη ταχύτητα συρμού: 80 χλμ./ώρα,
🚇Μεταφορική ικανότητα σχεδιασμού: 18.000 επιβάτες/ώρα/κατεύθυνση ή 450 άτομα ανά συρμό (τα 76 καθήμενα),
🚇Σύστημα φιλικό προς τα άτομα με ειδικές ανάγκες,
🚇Σταθμοί με κεντρική αποβάθρα μήκους 60 μ., εξοπλισμένοι με θύρες επί των αποβαθρών,
🚇Ασύρματη Σηματοδότηση CBTC, επίπεδο αυτοματισμού GOA 4, επίπεδο ασφαλείας SIL4,
🚇Σύστημα ισχύος έλξης 750 V DC με ηλεκτροφόρο ράβδο,
🚇Σύστημα αερισμού σηράγγων με δύο φρέατα αερισμού ανά σταθμό και 2 ανεμιστήρες σηράγγων.