Η Αττικό Μετρό πραγματοποίησε σύσκεψη με τους φορείς της Θεσσαλονίκης, προκειμένου να τους ενημερώσει αναλυτικά για την έναρξη κατασκευής του σταθμού Βενιζέλου.
Την ενημέρωση, από πλευράς Αττικό Μετρό, έκανε ο Πρόεδρος της εταιρίας, καθηγητής Γιάννης Μυλόπουλος και ο Διευθυντής του Μετρό Θεσσαλονίκης, κ. Γιώργος Κωνσταντινίδης.
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, το Νοέμβριο του 2020 θα παραδοθεί το 75% της βασικής γραμμής από τη Ν. Ελβετία μέχρι το Σιντριβάνι, και αρχές του 2021 θα παραδοθεί η επέκταση προς Καλαμαριά, ώστε να συνδεθεί με μέσον σταθερής τροχιάς η Ανατολική Θεσσαλονίκη με το κέντρο της πόλης.
Τέλος, το 2021 με αρχές 2022, με την ολοκλήρωση της Βενιζέλου, θα παραδοθεί και η υπόλοιπη γραμμή, ενώ εξετάζεται η δυνατότητα διέλευσης των τρένων από τη Βενιζέλου προκειμένου να φτάνουν μέχρι το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, εντός του 2021.
Οι συμμετέχοντες
Στην ενημερωτική σύσκεψη συμμετείχαν ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, κ. Απόστολος Τζιτζικώστας, ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, κ. Γιάννης Μπουτάρης, η Υφυπουργός Μακεδονίας Θράκης, κα Μαρία Κόλλια – Τσαρουχά, η Διευθύντρια του γραφείου Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη, κα Κατερίνα Νοτοπούλου, η Έφορος Αρχαιοτήτων Θεσσαλονίκης κα. Πολυξένη-Αδαμ Βελένη καθώς και οι εκπρόσωποι των παραγωγικών φορέων της πόλης και συγκεκριμένα ο κ. Μιχάλης Ζορπιδης του Ε.Ε.Θ.,
ο κ. Παναγιώτης Παπαδοπουλος του Β.Ε.Θ, ο κ. Νικόλαος Αντωνάκης του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, ο. κ. Κοσμάς Καλογιάννης του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, ο κ. Κυριάκος Λουφάκης του Σ.ΕΒ.Ε., ο κ. Άρης Μανδρινός της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, ο κ. Απόστολος Πρώιος εκπρόσωπος του Τ.Ε.Ε./Τμήματος Κεντρικής Μακεδονίας, όπως επίσης και οι εκπρόσωποι του Ο.Σ.Ε.Θ. κ. Κωνσταντίνος Αμπατζάς και του Ο.Α.Σ.Θ. κ. Στέλιος Παππάς κ κ.Σάββας Παναγιωτίδης.
Η τοποθέτηση Γιάννη Μυλόπουλου
Ο Πρόεδρος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ, καθηγητής Γιάννης Μυλόπουλος δήλωσε: «Το Μετρό Θεσσαλονίκης αλλάζει από αύριο σελίδα και μετά από πολυετείς καθυστερήσεις, που έφτασαν στο σημείο πλήρους παύσης των εργασιών, αυτό μπαίνει επιτέλους στην τελική φάση ολοκλήρωσής του με την έναρξη της κατασκευής του πολύπαθου, αλλά και μοναδικού στον κόσμο λόγω των μοναδικών αρχαιοτήτων του, σταθμού της Βενιζέλου.
Την Τετάρτη 1 Νοεμβρίου 2017 αρχίζει η εγκατάσταση του εργοταξίου, στην συνέχεια και μετά την επέκτασή του στην πλατεία Καπνεργάτη θα ξεκινήσουν οι εργασίες παράκαμψης και παραλλαγής των δικτύων των Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας, θα ακολουθήσει η προσωρινή επίχωση των αρχαιοτήτων με σάκους από άμμο, έτσι ώστε αυτά να προστατευθούν κατά την φάση της κατασκευής και κατόπιν θα ακολουθήσει η αντιστήριξη των δύο φρεάτων εξαερισμού του σταθμού με μικροπασάλους και η κατασκευή της πλάκας οροφής του σταθμού, με την οποία θα κλείσει ο σταθμός ώστε να μπορέσουν να συνεχιστούν οι εργασίες κάτω από την επιφάνεια της γης.
Αναφορικά με το χρονοδιάγραμμα των εργασιών στον σταθμό της Βενιζέλου, η Αττικό Μετρό Α.Ε. , αλλά και η Έφορος Αρχαιοτήτων, η κα Βελένη που βρίσκεται σήμερα μαζί μας, δεσμευόμαστε πως θα γίνει μια πάρα πολύ μεγάλη προσπάθεια ώστε και το έργο να τρέξει όσο το δυνατόν πιο γρήγορα, προκειμένου ο σταθμός να παραδοθεί στο τέλος του 2021 με αρχές του 2022, αλλά και η όχληση των πολιτών και ειδικά των καταστηματαρχών, να είναι όσο το δυνατόν μικρότερη.
Θα έχουμε για το σκοπό αυτό διπλές βάρδιες εργαζομένων και θα προσπαθήσουμε να δουλεύουμε και τα Σάββατα, με αποτέλεσμα ο χρόνος κατασκευής του σταθμού να είναι ο συντομότερος δυνατός.
Σε σχέση με την οδό της Βενιζέλου η εταιρία μας θα προχωρήσει σε «χειρουργικές επεμβάσεις» στην κυριολεξία, ώστε να μην κλείσει ταυτόχρονα σε κανένα χρονικό σημείο το βόρειο (επάνω) και το νότιο (κάτω) από την Εγνατία τμήμα της οδού.
Όποτε γίνονται εργασίες στο νότιο τμήμα, το βόρειο θα είναι ανοιχτό και το αντίθετο, ώστε πάντοτε ένα τμήμα της Βενιζέλου να παραμένει ανοικτό. Έτσι, θα δοθεί ανάσα στην περιοχή και δεν θα μπλοκάρει ο κεντρικός άξονας, με όσες συνέπειες αυτό θα σήμαινε.
Με αυτή τη λογική, το νότιο τμήμα της Βενιζέλου θα περιοριστεί σε δύο λωρίδες στις αρχές του 2018 και θα κλείσει για δύο μόνο μήνες κατά τη θερινή και λιγότερο επιβαρυμένη περίοδο.
Ακόμη, όσον αφορά τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που θα προκύψουν μπορούμε με βεβαιότητα να δηλώσουμε πως η οδός Εγνατία δεν θα κλείσει σε κανένα χρονικό σημείο, ούτε θα μονοδρομηθεί, όπως αναληθώς γράφτηκε και οι 4 λωρίδες κυκλοφορίας της θα παραμείνουν ως έχουν σήμερα, αναγνωρίζοντας ως διοίκηση πως είναι ένας βασικός και φορτωμένος δρόμος που το στραγγάλισμά του θα οδηγούσε σε τεράστια επιβάρυνση της επιβατικής κίνησης στο κέντρο της πόλης.
Είναι γεγονός, πως οι Θεσσαλονικείς δεν έχουν ενοχληθεί από το έργο του Μετρό καθεαυτό, έχουν ενοχληθεί και είναι απόλυτα δικαιολογημένοι για αυτό, από την τεράστια καθυστέρηση του έργου, με τις λαμαρίνες του και τις καταλήψεις των πεζοδρομίων να υπάρχουν από το 2006 σε όλη την πόλη.
Όμως, με την έναρξη της κατασκευής του σταθμού Βενιζέλου, η όποια αντικειμενικά αναγκαία όχληση των πολιτών, θα αντισταθμιστεί από την σταδιακή απελευθέρωση καταλήψεων πεζοδρομίων και εργοταξίων σε άλλα σημεία στην πόλη.
Συγκεκριμένα, από τις αρχές του νέου έτους θα απελευθερωθούν οι καταλήψεις δρόμων και πεζοδρομίων στους σταθμούς του Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού και της Δημοκρατίας στο Βαρδάρη, ανακουφίζοντας έτσι σε μεγάλο βαθμό την οδό Μοναστηρίου, ενώ παράλληλα θα δοθεί και πάλι στην κυκλοφορία η οδός Δελφών στους σταθμούς Φλέμιγκ και Αναλήψεως. Και έπεται συνέχεια και σε άλλους σταθμούς κατά τη διάρκεια του 2018.
Σήμερα βρίσκομαι στην ευχάριστη θέση να σας πω, πως η κατασκευή του σταθμού της Βενιζέλου θα εκτελεστεί σύμφωνα με το νέο χρονοδιάγραμμα που έχει θέσει η Αττικό Μετρό Α.Ε.
Σύμφωνα με αυτό, το Νοέμβριο του 2020 θα παραδοθεί το 75% της βασικής γραμμής από τη Ν. Ελβετία μέχρι το Σιντριβάνι, και αρχές του 2021 θα παραδοθεί η επέκταση προς Καλαμαριά, ώστε να συνδεθεί με μέσον σταθερής τροχιάς η Ανατολική Θεσσαλονίκη με το κέντρο της πόλης.
Τέλος, το 2021 με αρχές 2022, με την ολοκλήρωση της Βενιζέλου, θα παραδοθεί και η υπόλοιπη γραμμή, ενώ εξετάζεται η δυνατότητα διέλευσης των τρένων από τη Βενιζέλου προκειμένου να φτάνουν μέχρι το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, εντός του 2021.
Με αυτά τα δεδομένα, το μεγαλύτερο έργο υποδομής που έγινε ποτέ στη Θεσσαλονίκη, το έργο του Μετρό, ένα έργο κατά βάση συγκοινωνιακό με αναπτυξιακές, κοινωνικές, περιβαλλοντικές και πολιτισμικές διαστάσεις, από αυτή την στιγμή μπαίνει – επιτέλους – στην τελευταία φάση ολοκλήρωσής του με σαφή και συγκεκριμένο ορίζοντα παράδοσής του στους Θεσσαλονικείς.»