Το μεγαλύτερο δημόσιο έργο της Ευρώπης, την παρούσα χρονική περίοδο, αποτελεί η γραμμή 4 του μετρό, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε στην ημερίδα «Οι Δημόσιες Αστικές Συγκοινωνίες ως κοινωνικό αγαθό – Παρόν και προοπτικές», που διοργάνωσε το Εργατικό Κέντρο Αθήνας, ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό, Θεόδωρος Παπαδόπουλος.
Του Φώτη Φωτεινού
Η Αττικό Μετρό έχει προκηρύξει το διαγωνισμό για το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 («Άλσος Βεΐκου – Γουδή»), το οποίο θα εξυπηρετεί 340.000 επιβάτες σε ημερήσια βάση.
Στόχος της εταιρείας είναι ο ανάδοχος να ανακηρυχτεί έως τα τέλη του 2018 και το 2019 να εκκινήσουν οι κατασκευαστικές εργασίες.
Ο διαγωνισμός, μεταξύ άλλων, προβλέπει τη προμήθεια σύγχρονων συρμών χωρίς οδηγό, επιτυγχάνοντας χρονοαποστάσεις 1,5 λεπτού.
Αυτό επιτρέπει, όχι μόνο την εξυπηρέτηση περισσοτέρων επιβατών και δρομολογίων, αλλά και την εξοικονόμηση κονδυλίων, αφού απαιτούνται μικρότερες αποβάθρες και αριθμός βαγονιών σε κάθε συρμό.
Τα χαρακτηριστικά του πρώτου τμήματος
Το πρώτο τμήμα της υπόγειας Γραμμής 4, το τμήμα Α «Άλσος Βεΐκου – Γουδή», έχει μήκος περί τα 13χλμ και 15 νέους υπόγειους σταθμούς, τους εξής: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος (προσωρινή ονομασία), Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Νήαρ Ήστ, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή.
Επίσης, για τις ανάγκες του τμήματος Α της Γραμμής 4 θα κατασκευασθούν:
-Σήραγγα διπλής τροχιάς μήκους περίπου 10,0 χλμ με μηχανήματα ΤΒΜ.
-Συνδετήρια σήραγγα μονής τροχιάς μήκους περίπου 840 μ.
-Δέκα φρέατα.
-Ένα νέο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ) για τη Γραμμή 4 και ένα νέο κτίριο συντήρησης και επισκευών των νέων συρμών που θα χωροθετηθούν σε διαθέσιμο χώρο στο αμαξοστάσιο Σεπολίων.
-Δύο επίσταθμοι της γραμμής, πριν το σταθμό Άλσος Βεΐκου (κάτω από την Λεωφ. Βεϊκου) και μετά το σταθμό Γουδή (κάτω από τη Λεωφ. Κατεχάκη).
-Η προμήθεια, εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία τροχαίου υλικού μέχρι 18 αυτόματων συρμών, που θα απαιτηθούν για την λειτουργία του τμήματος «Α» της νέας γραμμής, ώστε να καλύπτουν την προβλεπόμενη επιβατική κίνηση κατά το έτος 2030.
-Προϋπολογισμός: € 1.450.000.000
-Διάρκεια κατασκευής: 8 έτη, δηλ. 2019-2026.
Δέν χρειάζονται ἄλλες πολυδάπανες γραμμές βαρέως μετρό στό Λεκανοπέδιο, οὔτε ἄλλα ἀτελέσφορα ἔργα ἐνισχύσεως τῆς -ἔτσι κι ἀλλιῶς πληγείσης ἀπό τά μνημόνια- ἀστυφιλίας, παρά μόνο ἐπιφανειακό λάιτ ρέηλ. https://atticaincrisis.files.wordpress.com/2017/09/083_ioannou.pdf
Απαράδεκτο ότι η γραμμή 4 του μέτρο δεν θα συνδέεται για πολύ μικρή απόσταση (μια στάση χρειαζόταν μόνο) με τον προαστιακό στον κόμβο της Νεραντζιώτισσας. Όλη η Κυψέλη και όλο το Γαλάτσι αποκλείονται για άμεση μεταφορά στον προαστιακό.
η γραμμη 4 απο Αλσος Βεικου θα συνεχισει προς Περισσο (ανταποκριση με ΗΣΑΠ), Νεα Φιλαδελφεια (διπλα στο νεο γηπεδο της ΑΕΚ) και Πύργο Βασιλίσσης, όπου και θα ανταποκρίνεται με τον προαστιακό.