Για την ανάδειξη των αρχαιοτήτων στο Μετρό Θεσσαλονίκης και την πορεία των κατασκευαστικών εργασιών ενημέρωσε σήμερα το κοινοβούλιο ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.
«Πρέπει να τρέξουμε για να καλύψουμε όσο γίνεται τον χρόνο που έκλεψαν από τη Θεσσαλονίκη οι προσφυγές, με στόχο να καταφέρουμε να ολοκληρωθεί το Μετρό το 2023», δήλωσε ο Υπουργός, ενημερώνοντας τα μέλη της επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής για την 4η συμπληρωματική σύμβαση που αφορά στις αρχαιολογικές εργασίες.
Ο υπουργός Υποδομών υποστήριξε, μεταξύ άλλων, ότι, το 2019 η πρόοδος του έργου ήταν στο 40% και σήμερα είναι στο 92%.
Η 4η συμπληρωματική σύμβαση για το Μετρό Θεσσαλονίκης αφορά:
-Στις υπολειπόμενες αρχαιολογικές ανασκαφικές εργασίες του Σταθμού «Βενιζέλου», καθώς και τις εργασίες ανάδειξης των αρχαιοτήτων,
-Στις μελέτες κι εργασίες για την ανάδειξη των υπό διατήρηση κατά χώραν αρχαιοτήτων στην περιοχή της Βόρειας Πρόσβασης του Σταθμού «Αγία Σοφία»,
-Στις επανατοποθετήσεις αρχαιολογικών ευρημάτων στον Σταθμό «Αγ. Σοφία», π.χ. την επανατοποθέτηση μεγάλου τμήματος του Κρηναίου, μιας «πλατείας», ενός ψηφιδωτού εντός του σταθμού, κ.λ.π.
-Στη διαμόρφωση νέου χώρου στη «Διασταύρωση Σιντριβάνι» και τις επανατοποθετήσεις αρχαιολογικών ευρημάτων στον νέο αυτό χώρο.
Ο χώρος αυτός, συνολικής επιφάνειας 5 χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων, θα αποτελείται από 3 υπόγεια επίπεδα, και θα βρίσκεται νότια της Βιβλιοθήκης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου και μεταξύ των οδών Εγνατίας – ΑΧΕΠΑ & της οδού Πανεπιστημίου.
-Στην εκπόνηση των μελετών εφαρμογής αναστήλωσης του Μνημείου Χαμζά Μπέη (Αλκαζάρ), που αποτελεί ένα από τα πρώτα τζαμιά που χτίστηκαν μετά την Άλωση και θεωρείται ως ένα από τα σημαντικότερα μνημεία της οθωμανικής αρχιτεκτονικής.
Σημειώνεται ότι η 4η συμπληρωματική σύμβαση του Μετρό Θεσσαλονίκης αφορά την κοινοπραξία Άκτωρ – Webuild – Ηitachi Rail STS – Hitachi Rail και είναι συνολικού ύψους 45,3 εκατ. ευρώ.