Φρενήρης είναι η αύξηση της ζήτησης για ταξί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, τουλάχιστον για τα συνεργαζόμενα ταξί της ΒΕΑΤ.
Του Φώτη Φωτεινού
Σε χθεσινή συνέντευξη Τύπου, στην οποία παραβρέθηκε το metaforespress.gr, η Γενική Διευθύντρια της ΒΕΑΤ στην Ελλάδα, Άσπα Τοπαλίδου αναφέρθηκε στους αναπτυξιακούς στόχους της εταιρείας.
Στο πλαίσιο της παρουσίασης αυτών, η κα Τοπαλίδου σημείωσε ότι η εταιρεία διαπιστώνει αξιοσημείωτη ανάπτυξη εφέτος, καθώς οι διαδρομές με ΒΕΑΤ αυξήθηκαν 43% και οι χρήστες 19% σε σχέση με πέρσι.
Η άνοδος αυτή, σύμφωνα με τα όσα υποστήριξε, οφείλεται στην προτίμηση ολοένα και περισσότερων επιβατών στη χρήση ταξί έναντι των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, λόγω της πανδημίας του Covid – 19, αλλά και στις βελτιωμένες επιδόσεις του τουρισμού.
Για το 2022, εκτίμησε ότι η εταιρεία θα συνεχίσει να παρουσιάζει διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης, εάν και όχι με τα μεγέθη του 2021.
Σήμερα, οι συνεργαζόμενοι οδηγοί της ΒΕΑΤ ανέρχονται στους 7.908, με την προμήθεια να παραμένει σταθερή από το 2017 (9,7% προ ΦΠΑ).
Το μεταφορικό έργο μεγαλώνει, ο αριθμός των ταξί παραμένει σταθερός
Όπως υπογράμμισε η κα Τοπαλίδου, η ζήτηση και το μεταφορικό έργο των ταξί στα μεγάλα αστικά κέντρα και ειδικότερα, στις ώρες αιχμής διευρύνεται, κάτι το οποίο δημιουργεί πρόσθετες ανάγκες για την κάλυψή του.
“Η εποχή του Mobility as a Service έχει ξεκινήσει στην υπόλοιπη Ευρώπη και η Ελλάδα δεν πρέπει να μείνει πίσω”, υποστηρίζει η ΒΕΑΤ
Γι’ αυτό το λόγο, η εταιρεία προχώρησε στην υιοθέτηση οικονομικών κινήτρων προς τους συνεργαζόμενους οδηγούς, ώστε να καλύπτονται – στο μέγιστο δυνατό βαθμό – οι ανάγκες του επιβατικού κοινού και να ελαχιστοποιούνται τα παράπονα.
Επιδίωξη για στόλο 100 ηλεκτρικών ταξί έως τα τέλη του 2022
Στο πλαίσιο αναβάθμισης των υπηρεσιών της, η ΒΕΑΤ φιλοδοξεί να εκμηδενίσει, μέχρι το 2025, το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των διαδρομών της, με τη χρήση ηλεκτρικών ταξί.
Στο πεδίο αυτό, η εταιρεία παρουσίασε χθες το πακέτο κινήτρων που προσφέρει στους οδηγούς της, με στόχο την αγορά ενός ηλεκτρικού ταξί.
Οι επιδοτήσεις της ΒΕΑΤ, οι οποίες είναι ενταγμένες στο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» του υπουργείου Περιβάλλοντος, συμβάλλουν στη μείωση του κόστος απόκτησης ακόμα και στις 10.000 ευρώ.
Με γνώμονα την απόφαση της κυβέρνησης ότι όλα τα νέα ταξί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη θα είναι ηλεκτρικά από το 2025, η εταιρεία παρουσίασε τον πρώτο κύκλο συνεργασιών με τις εταιρείες Mercedes, Citroen, Peugeot, Skoda και Protergia, μέσα από τον οποίο 1.000 οδηγοί θα μπορούν να κάνουν χρήση συγκεκριμένων προνομίων.
Μάλιστα, η ΒΕΑΤ ανακοίνωσε πως, για τους 100 πρώτους συνεργάτες που θα επενδύσουν σε ηλεκτρικό όχημα, θα επιδοτήσει το κόστος αγοράς και μελέτης της εγκατάστασης των φορτιστών.
Η ΒΕΑΤ φιλοδοξεί να καταστεί μια ολοκληρωμένη πλατφόρμα αστικής κινητικότητας
Η ΒΕΑΤ, η οποία το 2022 θα ενταχθεί στην πλατφόρμα της μητρικής εταιρείας Free Now και ίσως αλλάξει επωνυμία, φιλοδοξεί να καταστεί μια «ολοκληρωμένη ψηφιακή πλατφόρμα αστικής κινητικότητας», πέραν των υπηρεσιών ταξί.
Εφόσον υπάρξουν οι αναγκαίες νομοθετικές παρεμβάσεις, η ΒΕΑΤ επιθυμεί να ενοποιήσει στην πλατφόρμα της το σύνολο των συγκοινωνιακών φορέων και των μέσων μετακινήσεων (μετρό, λεωφορεία, τρόλεϊ, τραμ, ταξί, προαστιακός, σκούτερ, ποδήλατα, car sharing), ώστε ο επιβάτης να διαθέτει όλες τις εναλλακτικές, προσαρμόζοντας τις μετακινήσεις του.
Όπως ανέφεραν χθες στελέχη της εταιρείας, το μοντέλο αυτό εφαρμόζεται σε αρκετές πόλεις, στις οποίες έχει παρουσία η Free Now.
«Στόχος είναι η προσφορά συνδυαστικών υπηρεσιών βιώσιμης κινητικότητας και ταυτόχρονα η προτεραιότητα, μέσα από την εφαρμογή, των πιο βιώσιμων από αυτές με “έξυπνο τρόπο”.
Η εποχή του Mobility as a Service έχει ξεκινήσει στην υπόλοιπη Ευρώπη και η Ελλάδα δεν πρέπει να μείνει πίσω», σχολιάζει η ΒΕΑΤ.