Χωρίς… εποπτευόμενες ΔΕΚΟ κινδυνεύει να μείνει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Στο νομοσχέδιο για τα νέα προαπαιτούμενα με τους δανειστές, συμπεριλαμβάνεται άρθρο, το οποίο αναφέρει ότι μεταβιβάζονται, αυτοδικαίως και χωρίς αντάλλαγμα, στην ΕΔΗΣ (Ελληνική Εταιρεία Δημοσίων Συμμετοχών) οι εξής εταιρείες: ΟΑΣΑ, ΟΣΥ, ΣΤΑΣΥ, ΟΣΕ, ΔΑΑ, τα περιφερειακά αεροδρόμια που δεν παραχωρήθηκαν στη Fraport και τα ΕΛΤΑ (τα ΕΛΤΑ εποπτεύονται τώρα από το υπ. Ψηφιακής Πολιτικής).
Σε δεύτερο στάδιο εκτιμάται ότι θα ενταχθεί στην ΕΔΗΣ το Αττικό Μετρό, ενώ η δημόσια Εγνατία Οδός φαίνεται ότι «ξέφυγε».
Η ΕΔΗΣ, όπως και το ΤΑΙΠΕΔ, αποτελεί θυγατρική εταιρεία του υπερΤαμείου, δηλαδή της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας (ΕΕΣΠ).
Υπενθυμίζεται ότι, από τις αποκρατικοποιήσεις, προβλέπονται συνολικά έσοδα 4,564 δισ. ευρώ την περίοδο 2017-2021, τα οποία κατανέμονται σε 2,153 δισ. ευρώ το 2017, σε 2,073 δισ. ευρώ το 2018, σε 143 εκατ. ευρώ το 2019, σε 109 εκατ. ευρώ το 2020 και σε 86 εκατ. ευρώ το 2021.
Σύμφωνα με κυβερνητικά στελέχη, η ένταξη μιας ΔΕΚΟ στην ΕΔΗΣ και την ΕΕΣΠ δεν σημαίνει, αυτόματα, ιδιωτικοποίηση, αλλά «εξυγίανση και αξιοποίηση».
Φ. Φωτεινός