Στα 55,5 δισ. δολ. ανήλθαν τα έσοδα του 2024 του ομίλου CMA CGM, αυξημένα κατά 18%, επίδοση που αποδίδεται στις εξαιρετικές στο τμήμα μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων του ομίλου.
Επιμέλεια: Β. Βεγιάζη
Το EBITDA ανήλθε στα 13,4 δισ. δολ., αντιπροσωπεύοντας περιθώριο EBITDA 24,2% που ήταν αυξημένο κατά 5,1 μονάδες σε σχέση με το 2023.
Το balance sheet του ναυτιλιακού κολοσσού παραμένει εύρωστο, «επιτρέποντάς του να κοιτάξει με σιγουριά το 2025, ένα έτος που πρόκειται να διαμορφωθεί από τη γεωπολιτική αβεβαιότητα και την αβεβαιότητα της αγοράς» όπως επισημαίνεται.
Συνολικά, κατά τη διάρκεια του 2024 μεταφέρθηκαν 23,6 εκατ. TEUs, σημειώνοντας άνοδο 7,8% έναντι της περσινής χρονιάς, λόγω της συνεχούς ζήτησης. Τα έσοδα από τις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκαν κατά 16,2% σε ετήσια βάση, φτάνοντας τα 36,5 δισ. δολ.
Τα EBITDA ανήλθαν σε 11,2 δισ. δολ., έναντι 7,4 δισ. δολ. το 2023. Το περιθώριο EBITDA αυξήθηκε κατά 7,2 μονάδες στο 30,8%, υποστηριζόμενο από την αύξηση κατά 7,7% των μέσων εσόδων ανά TEU για το έτος στα 1.549 δολ.
Τα έσοδα από τον κλάδο των logistics αυξήθηκαν κατά 20,9% το 2024 στα 18,4 δισ. δολ., κυρίως λόγω της ενοποίησης της Bolloré Logistics. Το EBITDA ανήλθε σε 1,8 δισ. δολ., κατά 28,3% υψηλότερο από το 2023. Το περιθώριο EBITDA αυξήθηκε κατά 0,6 μονάδες στο 9,6%, αντικατοπτρίζοντας τη συνεχιζόμενη ανάκαμψη στα contract logistics και την καλή απόδοση στο κομμάτι των finished vehicle logistics, παρά τις δυσκολίες που επηρεάζουν στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα του 2024, ο Rodolphe Saadé, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου CMA CGM, δήλωσε: «Ο όμιλός μας πέτυχε ισχυρά αποτελέσματα εφέτος, με γνώμονα τις ναυτιλιακές μας δραστηριότητες. Η επιχείρησή μας στα logistics έχει επίσης καλή απόδοση, υποστηριζόμενη από τις στρατηγικές επενδύσεις που έγιναν τα τελευταία χρόνια.
Το 2025, σε ένα πλαίσιο αυξημένων γεωπολιτικών εντάσεων και άνευ προηγουμένου αβεβαιότητας, ο όμιλός μας θα συνεχίσει να ενισχύει τη θέση του με ένα μεγάλο στόλο χαμηλών εκπομπών άνθρακα, υποδομές αιχμής και εργατικό δυναμικό εκπαιδευμένο για την αντιμετώπιση των μελλοντικών προκλήσεων. Με αυτά τα γερά θεμέλια, είμαι σίγουρος για την ικανότητά μας να προσαρμοστούμε και να συνεχίσουμε να παρέχουμε υποδειγματικές υπηρεσίες στους πελάτες μας».
«Τρικυμιώδες» γεωπολιτικό περιβάλλον
Σύμφωνα με ην CMA CGM, «μετά από ένα χρόνο ομαλοποίησης για τη βιομηχανία μεταφορών και logistics το 2023 μετά την πανδημία του COVID, το 2024 παρατηρήθηκε αυξημένη ζήτηση για θαλάσσιες μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων. Ενώ ωθήθηκε από την ισχυρότερη από την αναμενόμενη ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου και την ανασυγκρότηση των αποθεμάτων, η παγκόσμια ικανότητα αντιμετώπισε αρνητικό σοκ από γεωπολιτικές εντάσεις.
Καθ’ όλη τη διάρκεια του 2024, η παγκόσμια θαλάσσια ναυτιλία διαταράχθηκε από μεγάλες εντάσεις στην Ερυθρά Θάλασσα και τον Κόλπο του Άντεν, αναγκάζοντας τα πλοία να αποφύγουν την περιοχή και να ακολουθήσουν μια εναλλακτική διαδρομή μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας.
Αυτό επηρέασε την αποτελεσματικότητα, ενώ η αναμενόμενη αύξηση των δασμών εμπόδισε τη ρευστότητα του παγκόσμιου εμπορίου το 2024.
Σε αυτό το περιβάλλον, το οποίο διαμορφώθηκε από συγκρούσεις στη Μέση Ανατολή και την Ουκρανία, η CMA CGM έδειξε την ευελιξία της βελτιστοποιώντας την ανάπτυξη του στόλου, τις ναυτιλιακές διαδρομές και τη διαχείριση εμπορευμάτων, βελτιώνοντας παράλληλα την αποτελεσματικότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας και ελέγχοντας το κόστος».
Οι προοπτικές για το 2025
Όπως αναφέρει ο όμιλος, σταθερή παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη περίπου 3% αναμένεται για το 2025. Το παγκόσμιο εμπόριο αγαθών θα πρέπει να αυξηθεί με τον ίδιο ρυθμό με το ΑΕΠ.
Ωστόσο, η προοπτική υψηλότερων δασμών που ανακοινώθηκαν από τις ΗΠΑ θα μπορούσε να έχει αντίκτυπο στο εμπόριο και να οδηγήσει σε αναδιοργάνωση των παγκόσμιων εφοδιαστικών αλυσίδων μεσοπρόθεσμα.
Επιπλέον, οι παραδόσεις νέων πλοίων, σε συνδυασμό με τυχόν εξελίξεις στην κατάσταση της Ερυθράς Θάλασσας, θα αποτελέσουν καθοριστικούς παράγοντες για τη διαμόρφωση της αγοράς.
Σε αυτό το περιβάλλον, ο όμιλος δίνει ιδιαίτερη προσοχή στη μεταβαλλόμενη οικονομική και γεωπολιτική κατάσταση.