Εμφανώς δυσαρεστημένος και «καρφώνοντας» τον Πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα αποχώρησε, από το υπουργείο Ναυτιλίας, ο Θεόδωρος Δρίτσας. «Η αποχώρησή μου δεν είναι εθελούσια,όπως γράφτηκε σε δημοσιεύματα του Τύπου, εάν και ήξερα κάθε στιγμή που εργαζόμουν σε αυτό το υπουργείο, ότι μπορεί και να είναι η τελευταία», τόνισε ο Θ. Δρίτσας.
«Αντιμετωπίσαμε σκληρά διλήμματα, προσωπικά και συλλογικά, θα έλεγα και εθνικά. Οι στόχοι που θέσαμε, ήταν στόχοι ρεαλιστικοί στις δεδομένες συνθήκες, αλλά όχι στόχοι υποταγής.
Υπερασπιστήκαμε και επιδιώξαμε τη μέγιστη δυνατή ωφέλεια και κατοχύρωση για το δημόσιο συμφέρον και για το συμφέρον της κοινωνίας», συμπλήρωσε ο πρώην υπουργός Ναυτιλίας, ο οποίος – όπως ήταν φυσικό – δεν κατονόμασε τις «πιέσεις» που δέχτηκε ο πρωθυπουργός Αλ. Τσίπρας για την αντικατάστασή του.
Η παρακαταθήκη / εκκρεμότητες
Ως παρακαταθήκη, ο Θ. Δρίτσας αφήνει τη τελική φάση του «δεσμευτικού» διαγωνισμού στον Οργανισμό Λιμένα Θεσσαλονίκης, τη συγκρότηση και λειτουργία της Δ.Α.Λ., την αναβάθμιση της Ρ.Α.Λ. ως ανεξάρτητης αρχής και την εξέλιξη του συστήματος των μετατάξεων του ΟΛΠ και στη συνέχεια, του ΟΛΘ.
Παράλληλα, νομοσχέδιο για την αναβάθμιση των υπηρεσιών και στελεχών του Λιμενικού Σώματος και μάλιστα, τη στελέχωση του Σώματος μέσω πανελλαδικών εξετάσεων και αμέσως μετά, την ίδρυση παραγωγικής Σχολής και για το Λιμενικό Σώμα. Επίσης, σχέδια για, σημαντικής κλίμακας, παρεμβάσεις για την αυτοδιοίκηση των νησιών, σε ότι αφορά την ακτοπλοϊκή εξυπηρέτηση και την αναδιάρθρωση των δρομολογίων.
«Δρομολογημένοι σχεδιασμοί, υπάρχουν πάρα πολλοί. Ενημερώσαμε και θα ενημερώσουμε και στη συνέχεια τον Υπουργό και τον Υφυπουργό για όλα αυτά. Για τη ναυτική εκπαίδευση και την αναβάθμισή της, για την Πλοηγική Υπηρεσία, για τη ναυτική εργασία και το ΓΕΝΕ, για το Μητρώο τουριστικών πλοίων και μικρών σκαφών, για το τέλος Παραμονής & Πλόων, για το ηλεκτρονικό ναυλοσύμφωνο, για το ηλεκτρονικό εισιτήριο επαγγελματικών τουριστικών ημερόπλοιων, για το ηλεκτρονικό (και άυλο) εισιτήριο ακτοπλοΐας και για του Κανονισμούς Λιμένων, αναφορικά με τις παρεχόμενες υπηρεσίες ρυμούλκησης.
Ακόμα, τους Κανονισμούς Λιμένων, αναφορικά με την ασφάλεια των πολιτών στη θάλασσα, ύστερα από τη μεγάλη τραγωδία της Αίγινας, για τον Κανονισμό του αγκυροβολίου στα Βάτικα της Λακωνίας, για τη μετεγκατάσταση σε αναβαθμισμένες εγκαταστάσεις της ΜΥΑ από το Ελληνικό, για τη διαβούλευση αναφορικά με τον Οργανισμό του Υπουργείου, για την αναβάθμιση του λιμενικού συστήματος της χώρας των Οργανισμών Λιμένων και των Λιμενικών Ταμείων, για τις διεθνείς ναυτιλιακές συνεργασίες του Υπουργείου, για την αντιμετώπιση όποιων έστω λίγων κρουσμάτων διαφθοράς, για τον εξορθολογισμό του συστήματος των μεταθέσεων στο Λιμενικό Σώμα.
Τέλος, για τον εκσυγχρονισμό, τον εξορθολογισμό και την εξυγίανση του συστήματος υδροδότησης των άνυδρων νησιών, για τη δημιουργική και κυριαρχική προσαρμογή του Υπουργείου και του Αρχηγείου και ολόκληρου του Σώματος, στη μεγάλη αλλαγή που έχει δρομολογηθεί για την ίδρυση και λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ακτοφυλακής και για πολλά – πολλά άλλα σημαντικά, που είναι δρομολογημένα και από τις Υπηρεσίες και από τις Γενικές Γραμματείες και από τους συνεργάτες μου», ανέφερε ο πρώην υπουργός.