Η παγκόσμια αστάθεια στην αγορά “ροκάνισε” τα οικονομικά αποτελέσματα 9μηνού του 2023 της Hapag-Lloyd, η οποία ολοκλήρωσε την περίοδο με κέρδη μόλις 3,16 δισ. έναντι 13,44 δισ. την αντίστοιχη περίοδο του 2022.
Επιμέλεια: Β. Βεγιάζη
Αναλυτικότερα, τους πρώτους εννέα μήνες του έτους, στο κομμάτι των τακτικών ναυτιλιακών γραμμών η Hapag-Lloyd κατέγραψε έσοδα 14,13 δισ. ευρώ έναντι 26,71 δισ. στο 9μηνο του 2022, EBITDA ύψους 4,17 δισ. ευρώ έναντι 15,63 δισ. το 2022 και EBIT ύψους 2,76 δισ. έναντι 14,22 δισ. ευρώ το 2022.
Σύμφωνα με τον ναυτιλιακό κολοσσό, η μείωση εσόδων αποδίδεται κυρίως στους χαμηλότερους μέσους ναύλους στα 1,604 δολ./TEU αντί 2,938 δολ./TEU στο 9μηνο 2022.
Μάλιστα, κατά το γ’ τρίμηνο του 2023 υπήρξε περαιτέρω πτώση των ναύλων στα 1,312 δολ./TEU (γ’ τρίμηνο 2022: 3,106 δολ./TEU), με την εταιρεία να σημειώνει ότι η τιμή «ήταν πολύ χαμηλότερη σε αρκετές συναλλαγές σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους».
Αντίθετα, οι μεταφερόμενοι όγκο βελτιώθηκαν στο γ’ τρίμηνο, σημειώνοντας άνοδο σχεδόν λιγότερο από 5%, στα 3,110 TTEU (γ’ τρίμηνο 2022: 2,975 TTEU). Ως αποτέλεσμα, οι συνδυασμένοι όγκοι 8,916 TTEU στο 9μηνο του έτους ήταν σχεδόν στο ίδιο επίπεδο με εκείνους στο 9μηνο του 2022, δηλ. 8,987 TTEU.
Τα μεταφορικά έξοδα κατέγραψαν μείωση 11% σε ετήσια βάση, σε 8,9 δισ. ευρώ, ιδίως λόγω της συνεχιζόμενης εξομάλυνσης των παγκόσμιων εφοδιαστικών αλυσίδων, καθώς και της χαμηλότερης μέσης τιμής κατανάλωσης καυσίμων 611 δολ. τον τόνο έναντι 755 δολ./τόνο στο 9μηνο του 2022.
Στο κομμάτι των τερματικών σταθμών και υποδομών, επιτεύχθηκε EBITDA 35 εκατ. ευρώ και EBIT 27 εκατ. ευρώ τους πρώτους εννέα μήνες του 2023. Δεδομένου ότι το κομμάτι αυτό του ναυτιλιακού κολοσσού βρίσκεται ακόμη στη διαδικασία σχηματισμού, δεν αντικατοπτρίζει τα αποτελέσματα πλήρους εννεαμήνου. Περιλαμβάνει τα μερίδια της Hapag-Lloyd σε 20 τερματικούς σταθμούς σε Ευρώπη, Λατινική Αμερική, ΗΠΑ, Ινδία και Βόρεια Αφρική, καθώς και άλλες συμμετοχές σε υποδομές.
«Χάρη στην αύξηση του όγκου μεταφορών στο γ‘ τρίμηνο, οι όγκοι είναι σχεδόν σταθεροί για το εννεάμηνο σε σύγκριση με το 2022. Ταυτόχρονα, συνεχίσαμε να εφαρμόζουμε τη στρατηγική μας ατζέντα, διευρύναμε το χαρτοφυλάκιο των τερματικών σταθμών μας και ενισχύσαμε την ικανοποίηση των πελατών και πάλι μέσω ποιοτικών βελτιώσεων.
Ωστόσο, οι ναύλοι είναι χαμηλότεροι από τα επίπεδα του προηγούμενου έτους και, όπως αναμενόταν, μειώθηκαν ξανά το τρίτο τρίμηνο – γεγονός που αντικατοπτρίζεται σε πολύ χαμηλότερα κέρδη.
Ως απάντηση, εργαζόμαστε σκληρά για να μειώσουμε ακόμη περισσότερο τα έξοδά μας, όπως επιτυγχάνοντας εξοικονόμηση πόρων από την πλευρά των προμηθειών και κάνοντας προσαρμογές στο δίκτυο υπηρεσιών μας.
Ωστόσο, εάν τα spot επιτόκια δεν ανακάμψουν, θα μπορούσαμε να αντιμετωπίσουμε μερικά δύσκολα τρίμηνα σε αυτό το υποτονικό περιβάλλον της αγοράς», σχολίασε ο Rolf Habben Jansen, διευθύνων σύμβουλος της Hapag-Lloyd AG.
Για ολόκληρο το 2023, η Hapag-Lloyd εκτιμά ότι το EBITDA θα είναι της τάξης των 4,1 – 5 δισ. ευρώ και το EBIT στο εύρος των 2,2 – 3,1 δισ. ευρώ. Ωστόσο, σημειώνεται ότι, «αυτή η πρόβλεψη υπόκειται σε αβεβαιότητα λόγω των πολλών γεωπολιτικών συγκρούσεων, των επίμονων πληθωριστικών πιέσεων και των συνεχιζόμενων υψηλών επιπέδων αποθεμάτων πολλών πελατών».