Μειωμένα κατά 26% στα 14,2 δισ. δολ., έναντι 19,3 δισ. δολ., ήταν τα έσοδα της A.P. Moller – Maersk (Maersk) στο α’ τρίμηνο του 2023. Το EBITDA μειώθηκε στα 4 δισ. δολ. από 9,1 δισ. δολ. και το EBIT σε 2,3 δισ. δολ. από 7,3 δισ. δολ.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Το guidance για ολόκληρο το έτος παραμένει αμετάβλητο, με το ναυτιλιακό κολοσσό να σχολιάζει ότι οι οικονομικές της επιδόσεις είναι «σύμφωνες με τις προσδοκίες» της και ότι «το α’ τρίμηνο αναμένεται να είναι το ισχυρότερο τρίμηνο του έτους».
«Επιτύχαμε σταθερές χρηματοοικονομικές επιδόσεις σε μια αγορά με προκλήσεις, με χαμηλότερη ζήτηση που προκαλείται από τη συνεχιζόμενη αποθεματοποίηση. Το visibility παραμένει χαμηλό για το υπόλοιπο του έτους και προχωρώντας σε αυτήν την εξομάλυνση της αγοράς, παραμένουμε επικεντρωμένοι στην προληπτική διαχείριση κόστους.
Καθώς προσαρμοζόμαστε σε ένα ριζικά νέο επιχειρηματικό περιβάλλον, συνεχίζουμε να υποστηρίζουμε τους πελάτες μας στην αντιμετώπιση των προκλήσεων της εφοδιαστικής τους αλυσίδας», είπε ο Vincent Clerc, διευθύνων σύμβουλος της Maersk.
Έσοδα
USD million | 2023 Q1 | 2022 Q1 |
---|---|---|
Ocean | 9,873 | 15,570 |
Logistics & Services | 3,471 | 2,879 |
Terminals | 876 | 1,131 |
Towage & Maritime Services | 602 | 555 |
Unallocated activities, eliminations, etc. | -615 | -843 |
A.P. Moller – Maersk consolidated | 14,207 | 19,292 |
EBITDA
USD million | 2023 Q1 | 2022 Q1 |
---|---|---|
Ocean | 3,352 | 8,214 |
Logistics & Services | 316 | 319 |
Terminals | 291 | 456 |
Towage & Maritime Services | 83 | 79 |
Unallocated activities, eliminations, etc. | -73 | 16 |
A.P. Moller – Maersk consolidated | 3,969 | 9,084 |
EBIT
USD million | 2023 Q1 | 2022 Q1 |
---|---|---|
Ocean | 1,969 | 7,072 |
Logistics & Services | 135 | 183 |
Terminals | 207 | -73 |
Towage & Maritime Services | 85 | 69 |
Unallocated activities, eliminations, etc. | -70 | 22 |
A.P. Moller – Maersk consolidated | 2,326 | 7,273 |
Capex
USD million | 2023 Q1 | 2022 Q1 |
---|---|---|
Ocean | 538 | 1,156 |
Logistics & Services | 128 | 34 |
Terminals | 111 | 80 |
Towage & Maritime Services | 64 | 81 |
Unallocated activities, eliminations, etc. | -3 | 3 |
A.P. Moller – Maersk consolidated | 838 | 1,354 |
Οι επιδόσεις ανά τομέα
Τα έσοδα στις θαλάσσιες μεταφορές μειώθηκαν κατά 5,7 δισ. δολ. στα 9,9 δισ. δολ., με την κερδοφορία κατά το εξεταζόμενο τρίμηνο να είναι σημαντικά χαμηλότερη σε σύγκριση με το α’ τρίμηνο του 2022, κυρίως λόγω των χαμηλότερων ναύλων και όγκων, καθώς η ζήτηση μειώθηκε. Ωστόσο, τα προληπτικά μέτρα περιορισμού του κόστους απέδωσαν και η περίοδος διαπραγματεύσεων των συμβάσεις του τομέα προχωρά σύμφωνα με τις προσδοκίες της ναυτιλιακής.
Στο κομμάτι των Logistics & Services, τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 21% στα 3,5 δισ. δολ. λόγω εξαγορών. Οργανικά, το α’ τρίμηνο του έτους επηρεάστηκε από χαμηλότερους όγκους που προήλθαν από τις διορθώσεις αποθεμάτων, ειδικά από τους λιανοπωλητές σε Β. Αμερική και Ευρώπη, κάτι που αντισταθμίστηκε εν μέρει από νέες εμπορικές συμφωνίες. Επιπλέον, οι επιχειρηματικές επιδόσεις του τομέα επηρεάστηκαν από τις χαμηλότερες τιμές στις αεροπορικές εμπορευματικές μεταφορές και την ασθενέστερη ζήτηση στο ηλεκτρονικό εμπόριο.
Το κομμάτι των τερματικών σταθμών επηρεάστηκε από χαμηλότερους όγκους και έσοδα αποθήκευσης, εξαιτίας της χαμηλότερης ζήτησης και της ομαλοποίησης των συνθηκών στα λιμάνια. Τα έσοδα στα terminals μειώθηκαν σε 876 εκατ. δολ. έναντι 1,1 δισ. δολ., αλλά ο ισχυρός έλεγχος κόστους συνέβαλε στη συνεχιζόμενη σταθερή οικονομική απόδοσή τους.
Επίσης, η Maerks σχολιάζει ότι το α’ τρίμηνο του 2023 “σημαδεύτηκε” από συνεχή αποθεματοποίηση στην Ευρώπη και ιδιαίτερα τη Βόρεια Αμερική και επισημαίνει ότι «αν και είναι δύσκολο να προβλεφθεί το ακριβές timing, αναμένουμε ότι οι όγκοι θα αυξηθούν σταδιακά στο β’ εξάμηνο του έτους».
Το guidance για το 2023
Το guidance παραμένει αμετάβλητο σύμφωνα με την Maersk, η οποία αναφέρει ότι η παγκόσμια αγορά θαλάσσιων εμπορευματοκιβωτίων θα αναπτυχθεί σε ένα εύρος από -2,5% έως +0,5%.
Guidance | USD bn |
---|---|
EBITDA Underlying | 8.0-11.0 |
EBIT Underlying | 2.0-5.0 |
Free cash flow at least | 2.0 |
CAPEX guidance, maintained 2022-2023 | 9.0-10.0 |
CAPEX guidance 2023-2024 | 10.0-11.0 |