Στον εξορθολογισμό του μέτρου του Μεταφορικού Ισοδύναμου προχωρά το υπουργείο Ναυτιλίας, καθώς 2 χρόνια από την υλοποίησή του έχει απορροφηθεί το 9,86% των κονδυλίων από τα 570 εκατ. ευρώ που έχουν εξασφαλιστεί για την κάλυψή του.
Είναι ενδεικτικό ότι 1 στις 10 νησιωτικές επιχειρήσεις έκανε χρήση.
«Ένα επιδοματικού χαρακτήρα μέτρο, όπως το Μεταφορικό Ισοδύναμο, δεν συνιστά μεταρρύθμιση. Ούτε βεβαίως μπορεί να αποτελεί τη στρατηγική προσέγγιση μίας κυβέρνησης για τα νησιά μας και τη νησιωτικότητα», τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή.
Ο ίδιος επεσήμανε ότι «το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αξιολογεί ήδη το Μεταφορικό Ισοδύναμο, ώστε να το καταστήσει ένα πραγματικό αναπτυξιακό εργαλείο, όπως όφειλε να ήταν ευθύς εξ αρχής».
«Η ανάγκη εξορθολογισμού του μέτρου», συνέχισε, αποδεικνύεται και από το γεγονός πως από τα 570 εκατ. ευρώ που προβλέπονται για την κάλυψή του μόλις το 9,86% έχουν απορροφηθεί μέσα σε δύο χρόνια. Ειδικότερα οι νησιωτικές επιχειρήσεις, δεν «αγκάλιασαν» το μέτρο, αφού μόνο 1 στις 10 έκανε χρήση, και αυτό είναι κάτι που οφείλει να μας προβληματίσει» είπε ο υπουργός.
Ειδικά σε ότι αφορά τα καύσιμα, ο κ. Πλακιωτάκης είπε «σε πάρα πολλές περιπτώσεις έχουν παρατηρηθεί σοβαρές στρεβλώσεις στην αγορά και οι εκπρόσωποι των βενζινοπωλών, αλλά και ο Σύνδεσμος Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος, κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου».
«Σε αυτόν τον εξορθολογισμό», πρόσθεσε, «συμμετέχουν όλοι οι άμεσα εμπλεκόμενοι καθώς στόχος του υπουργείου είναι να καταστεί το μεταφορικό ισοδύναμο, όχι μόνο ένα μέτρο διασφάλισης της κοινωνικής συνοχής της νησιωτικής Ελλάδας μέσω της διεύρυνσης των κοινωνικών ομάδων στις οποίες απευθύνεται , αλλά και ένα μέτρο ενίσχυσης και βελτίωσης της ανταγωνιστικότητας των νησιών μας».
Σε ότι αφορά την Κρήτη, ο κ. Πλακιωτάκης επισήμανε «πρώτος εγώ επιθυμώ τη στήριξη της ανταγωνιστικότητας και της ευημερίας των κατοίκων της και της υγιούς της επιχειρηματικότητας. Προχωράμε, στην ένταξη της Κρήτης σε καθεστώς στήριξης για το μεταφορικό κόστος, αλλά σε τομείς που πραγματικά ευνοούν την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων, καθώς και στη δρομολόγηση της ένταξης σε καθεστώς στήριξης για κατοίκους / επιβάτες, με εισοδηματικά ή κοινωνικά κριτήρια».
Λογικό είναι να έχει χαμηλή απορροφησιμότητα το Μεταφορικό Ισοδύναμο αφού εδώ και μήνες εσκεμμένα δεν καταβάλεται στους ακρίτες παρότι το δικαιούνται. “Εξορθολογισμός” φυσικά σημαίνει κόψιμο, όπως πάντα στην Ελλάδα. Δεν φτάνει που έχουν εγκαταλείψει τα νησιά στο έλεος του Θεού με χιλιάδες εγκλωβισμένους μετανάστες/πρόσφυγες, τους στερούν και αυτά τα λίγα που δικαιούνται.