Η μείωση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ της ΣΕΠ, αν και μειούμενη τους τελευταίους μήνες, σε αντίθεση με την άνοδο του προβλήτα Ι του ΟΛΠ συνέβαλε στη συνολική πτώση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά το 2024.
Του Φώτη Φωτεινού
Σύμφωνα με στοιχεία της Cosco Shipping Ports, το 2024, η ΣΕΠ / PCT που διαχειρίζεται τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ, διακίνησε 4,228 εκατ. εμπορευματοκιβώτια έναντι 4,586 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων το 2023, σημειώνοντας μείωση 7,8%.
Παρά τη μείωση, θετικό στοιχείο συνιστά το «ψαλίδισμα» της μείωσης τους τελευταίους μήνες του 2024, με τον Δεκέμβριο να κλείνει στο -3,4% και το τέταρτο τρίμηνο στο -2%.
Αντίστοιχα, ο προβλήτας Ι του ΟΛΠ, σύμφωνα με προσωρινά στοιχεία διακίνησε σχεδόν 50.000 περισσότερα εμπορευματοκιβώτια το 2024.
Το 2023 διακίνησε 0,514 εκατ. εμπορευματοκιβώτια και το 2024 υπολογίζονται σε 0,56 – 0,57 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, ήτοι άνοδο σχεδόν 9% – 10%.
Αν αθροιστεί η διακίνηση όλων των προβλητών, το λιμάνι του Πειραιά διακίνησε πέρυσι περί τα 4,7 – 4,8 εκατ. teus έναντι 5,1 εκατ. teus το 2023.
Καθίσταται προφανές, εάν επαναδρομολογηθούν τα εμπορικά πλοία μέσω της διώρυγας του Σουέζ, ο Πειραιάς θα σημειώσει άνοδο φέτος, καθώς πέρυσι υπέστη απώλειες από την κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα και τη Μέση Ανατολή.