Η επέκταση του Σταθμού Κρουαζιέρας του ΟΛΠ είναι ένα μη αδειοδοτημένο έργο, υποστηρίζει το τμήμα Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ, υπογραμμίζοντας ότι δεν έχει κατατεθεί Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ).
Η ανακοίνωση του τμήματος Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά Α.Ε, την Τρίτη 25.2, στις 12 μ.μ. θα γίνει η τελετή έναρξης των εργασιών για την Επέκταση του Σταθμού Κρουαζιέρας. Μία ανακοίνωση που γεννά πολλά ερωτηματικά.
Πιο συγκεκριμένα ορισμένα στοιχεία για την ταυτότητα του έργου και ορισμένες εύλογες απορίες αναφορικά με την τελετή:
Η Επέκταση του Σταθμού Κρουαζιέρας είναι ένα μη αδειοδοτημένο έργο διότι δεν έχει κατατεθεί Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ), η οποία οφείλει να εγκριθεί μαζί με το σχέδιο.
Η οποία ΣΜΠΕ θυμίζουμε θα μετρά τις συνολικές συνέπειες στο περιβάλλον του ευρύτερου Πειραιά από τις αναφερόμενες στο master plan επενδύσεις. Η ΣΜΠΕ κατά τον νόμο περνά από διαδικασία δημόσιας διαβούλευσης, όταν αυτή ολοκληρωθεί το master plan εκ νέου πρέπει να συμμορφωθεί με τις παρατήσεις της και τότε μόνο θα πάρει την τελική του μορφή.
Παράλληλα αυτή την περίοδο δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη η διαδικασία ανανέωσης της περιβαλλοντικής αδειοδότησης του λιμανιού του Πειραιά (ΑΕΠΟ).
Το μόνο που έχει ολοκληρωθεί είναι η δημόσια διαβούλευση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) για την οποία όμως και πάλι αναμένεται η έκδοση της Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων.
Η ΜΠΕ σύμφωνα με τις παρατηρήσεις των Δήμων και της κοινωνίας πολιτών εξαντλείται στην περιγραφή των προβλημάτων που θα δημιουργηθούν στο περιβάλλον από την επέκταση του λιμανιού.
Ωστόσο πουθενά δεν εξηγεί ως οφείλει με τι τρόπο θα τα αντιμετωπίσει. Δεν εξηγεί δηλαδή πως ο ΟΛΠ θα χρησιμοποιήσει την τοξική λάσπη του πυθμένα του λιμανιού στο εργοτάξιο του.
Σε μία πόλη με ιδιαίτερα έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα, δεν εξηγεί πως δεν θα την εξοντώσει με τον επιπλέον στόλο των τουριστικών λεοφορείων που θα εξυπηρετούν την κρουαζιέρα.
Δεν υπάρχει καμία αναφορά για την αντιμετώπιση της αέριας ρύπανσης που είναι ήδη σε πολύ υψηλά επίπεδα. Τα παραπάνω είναι ενδεικτικά παραδείγματα και δυστυχώς δεν είναι τα μόνα.
Τέλος για να επικεντρωθούμε στο έργο επέκτασης του σταθμού κρουαζιέρας, που στις 25.2 «εγκαινιάζεται» η έναρξη εργασιών κατασκευής του, ρωτάμε τι θα κατασκευαστεί τελικά;
-Ένα έργο 6 θέσεων όπως αναφέρεται στην κατατεθειμένη ΜΠΕ όπως δημοσιοποιήθηκε στο στάδιο της δημόσιας διαβούλευσης;
-Ένα έργο 4 θέσεων όπως αναφέρονταν στην διακήρυξη βάσει της οποίας έδωσαν προσφορές και τελικά πήραν το έργο οι κατασκευαστικές εταιρείες ή
-Ένα έργο 2 θέσεων όπως διατείνεται πρόσφατα ο ΟΛΠ;
Αν δεν απαντηθούν με πειστικό τρόπο τα προαναφερόμενα, λυπούμαστε αλλά δεν θα συμμετάσχουμε στη φιέστα σας, γιατί οι πολίτες του Πειραιά, της Δραπετσώνας, του Κερατσινίου, του Περάματος και της Σαλαμίνας που γενιές ολόκληρες ζουν πλάι στο λιμάνι και από το λιμάνι αξίζουν μία δίκαιη και ισόρροπη ανάπτυξη.