Η πανδημία «δεν λύγισε» την Cosco Shipping Ports, η οποία αποτελεί μητρική εταιρεία της PCT / ΣΕΠ που διαχειρίζεται τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Πειραιά.
Eπιμέλεια: Φώτης Φωτεινός
Πέρσι, η Cosco Shipping Ports σημείωσε οριακή κάμψη στον κύκλο εργασιών, ωστόσο με αύξηση της λειτουργικής κερδοφορίας.
Συγκεκριμένα, τα έσοδα ανήλθαν λίγο επάνω από τα 1 δις δολ. και τα λειτουργικά κέρδη (οperating profit after finance income and finance costs) στα 135,8 εκατ. δολ. έναντι 116 εκατ. δολ. το 2019.
Στα τέλη του 2020, η εταιρεία λειτούργησε και διαχειριζόταν 357 θέσεις σε 36 λιμάνια παγκοσμίως, εκ των οποίων 210 για εμπορευματοκιβώτια.
Το 2020 η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων παρέμεινε σχεδόν αμετάβλητη σε σχέση με το 2019, καθώς διακινήθηκαν 123,8 εκατ. Teus, παρά τις… μεγάλες ανισορροπίες στο θαλάσσιο εμπόριο (σχέση πρώτου εξαμήνου με δεύτερου).
Στην Κίνα, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στα terminals της εταιρείας μειώθηκε μόλις κατά 0,4% στα 95,4 εκατομμύρια, αντιπροσωπεύοντας το 77% της συνολικής απόδοσης, ενώ η απόδοση των τερματικών στο εξωτερικό αυξήθηκε κατά 1,6%, σε 28,4 εκατομμύρια Teus.
Στην Ελλάδα και στον Πειραιά, πέρσι στο σύνολο του έτους, οι προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ διακίνησαν 4,89 εκατ. εμπορευματοκιβώτια έναντι 5,15 εκατ. το 2019, σημειώνοντας πτώση 5,1%.
Συνολικά, το λιμάνι του Πειραιά (προβλήτες Ι, ΙΙ και ΙΙΙ) διακίνησε 5,43 εκατ. εμπορευματοκιβώτια το 2020, έναντι σχεδόν 5,65 εκατ. το 2019, σημειώνοντας πτώση 3,8%.
Ο Πειραιάς κατάφερε να διατηρηθεί στην 4η θέση της Ευρώπης, σε οριακή απόσταση από τη Βαλένθια.