Ξεκίνησε η κατασκευή του πλοίου μεταφοράς και ανεφοδιασμού (Semi-Ballastable Barge Transporter – SBBT) στο ναυπηγείο Rosetti Marino Spa της Ραβέννας, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού συγχρηματοδοτούμενου έργου «Poseidon Med II», το οποίο αναμένεται να παραδοθεί το 2020.
Το SBBT, με χωρητικότητα φορτίου 4.000 m3 LNG (υγροποιημένο φυσικό αέριο) και 1.000 m3 MDO (πετρέλαιο), θα είναι το πρώτο πλοίο αυτού του καινοτόμου τύπου στην περιοχή της Μεσογείου που θα χρησιμοποιηθεί για ανεφοδιασμό πλοίων στη Βόρειο-Αδριατική θάλασσα.
Ο σχεδιασμός του πλοίου ανατέθηκε στην εταιρεία Sener από τον εταίρο του “Poseidon Med II” CMV PANFIDO & C. S.r.l.
Το SBBT αποτελείται από μία πλωτή τύπου σχεδία χωρίς σύστημα πρόωσης (Νon-propelled Pontoon) για τον ανεφοδιασμό LNG και MDO με δύναμη έλξης 3 ναυτικά μίλια και από ένα διπλό ρυμουλκό (Dual Tug) που λειτουργεί ως μονάδα ισχύος με κινητήρα Niigata διπλού καυσίμου (LNG & MDO) με δύναμη έλξης 65 τόνων.
Το διπλό ρυμουλκό θα έχει συνολικό μήκος 37 μέτρα και θα συνδέεται με μία μονάδα φορτίου (Cargo Unit) για τον ανεφοδιασμό, με κυρίες διαστάσεις περίπου 86,40 x 26,70 μέτρων.
Ο Γιώργος Πολυχρονίου, συντονιστής διευθυντής Δραστηριοτήτων Στρατηγικής, Ανάπτυξης, Διοικητικών & Πληροφορικής της ΔΕΠΑ/ Project Manager του PΜΙΙ, σχολίασε: «Η κατασκευή του καινοτόμου SBΒT πλοίου στον λιμένα της Βενετίας, αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο για το Poseidon Med II. Το έργο έχει ήδη θέσει τα θεμέλια για την εδραίωση του ΥΦΑ ως ναυτιλιακού καυσίμου στην ανατολική Μεσόγειο, με την κατασκευή νέων πλοίων ανεφοδιασμoύ LNG στην ευρύτερη περιοχή».
Τι είναι το Ρoseidon Med II
Το έργο Poseidon Med II αποτελεί τον οδικό χάρτη για την ευρεία υιοθέτηση του ΥΦΑ ως ασφαλούς, περιβαλλοντικά φιλικού και βιώσιμου εναλλακτικού καυσίμου στη ναυτιλία, ωθώντας τις θαλάσσιες μεταφορές στην Ανατολική Μεσόγειο προς ένα πιο πράσινο μέλλον.
Το πρόγραμμα, το οποίο συγχρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα διευκόλυνσης της ΕΕ «Συνδέοντας την Ευρώπη» που υλοποιείται σε τρεις χώρες -Ελλάδα, Ιταλία και Κύπρο-, και συμμετέχουν 6 Ευρωπαϊκά λιμάνια (Πειραιάς, Πάτρα, Ηράκλειο, Ηγουμενίτσα, Λεμεσός και Βενετία) και ο τερματικός σταθμός LNG στη Ρεβυθούσα.
Στο έργο συνεργάζονται κορυφαίοι ειδικοί από τους κλάδους της ναυτιλίας, της ενέργειας και των χρηματοοικονομικών για το σχεδιασμό μιας ολοκληρωμένης αποτελεσματικής εφοδιαστικής αλυσίδας LNG.