ίατατέθηκε, σήμερα, στο υπουργείο Ναυτιλίας το επικαιροποιημένο master plan του ΟΛΠ.
Το επικαιροποιημένο master plan, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, περιέχει την κατασκευή και ενός τέταρτου προβλήτα για εμπορευματοκιβώτια, αλλά και μικρότερες εμπορικές χρήσεις στο νέο σταθμό της κρουαζιέρας.
Μαζί με τον νέο προβλήτα για τα εμπορευματοκιβώτια, ο οποίος θα κατασκευαστεί ανατολικά του προβλήτα Ι, με ετήσια χωρητικότητα 2,8 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, το επικαιροποιημένο master plan περιέχει επενδύσεις κοντά στα 800 εκατ. ευρώ, έναντι 648 εκατ. ευρώ της αρχικής εκδοχής.
Για το θέμα του ναυπηγείου και της ναυπηγοεπισκευής (άδεια ναυπηγείου), φαίνεται ότι εξευρέθηκε ένας προσωρινός συμβιβασμός, έως ότου παρθούν οι τελικές αποφάσεις του ΣτΕ.
Επόμενο βήμα είναι η συνεδρίαση της ΕΣΑΛ, η οποία θα γνωμοδοτήσει επί του προτεινόμενου master plan.
Υπενθυμίζεται ότι η ΕΣΑΛ, στη δεύτερη συνεδρίαση της (την 1η Ιουλίου), αποδέχτηκε, υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις, κάποιες από τις πρόσθετες επενδύσεις του master plan (οι υποχρεωτικές έχουν εγκριθεί στο σύνολό τους), όπως το logistics center, το 5ωρο πάρκινγκ στο car terminal και τη δημιουργία ξενοδοχείων, απορρίπτοντας την ναυπηγοεπισκευή για mega yachts και τη λειτουργία ναυπηγοεπισκευής σε συγκεκριμένες ζώνες.
Η αντίδραση του υπουργείου Ναυτιλίας
Την ικανοποίησή του για την σημερινή κατάθεση του νέου, βελτιωμένου, όπως αναφέρεται, επενδυτικού σχεδίου (master plan) του ΟΛΠ εξέφρασε, με δήλωσή του, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης.
«Η επένδυση αυτή, που αποτελεί ένα τεράστιο στοίχημα για τη χώρα, στέλνει ένα σαφές και ξεκάθαρο μήνυμα προς τους ξένους επενδυτές, τόσο στην Κίνα, όσο και σε ολόκληρο τον κόσμο, ότι η κυβέρνηση μας είναι αποφασισμένη, στο πλαίσιο της νομιμότητας πάντα, να προχωρήσει με γρήγορο ρυθμό σε όλες εκείνες τις δομικές αλλαγές που απαιτούνται ώστε να βρουν πρόσφορο έδαφος όλα εκείνα τα επενδυτικά προγράμματα που βελτιώνουν την ανταγωνιστικότητα της εθνικής μας οικονομίας σε παγκόσμιο επίπεδο, ωφελώντας όχι μόνο τους επενδυτές, αλλά και τον Ελληνικό λαό» αναφέρει στη δήλωσή του.
Προσθέτει επίσης ότι η υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου, αφού εξετασθεί από την αρμόδια Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ), θα επιφέρει εντυπωσιακά οφέλη για το λιμάνι του Πειραιά, αφού θα υλοποιηθούν έργα ύψους 800 εκατομμυρίων ευρώ.
Φ. Φωτ.