«Όλα για όλα» τα παίζουν οι Μινωικές Γραμμές για τον έλεγχο της HSW. Έπειτα από την αποχώρησή τους από την Αδριατική (τα πλοία τους πέρασαν στη μητρική εταιρεία, τoν όμιλο Grimaldi), οι Μινωικές εστιάζονται στην εγχώρια ακτοπλοΐα, όπου πέρα από την γραμμή Πειραιάς – Ηράκλειο (ίσως, στο μέλλον προστεθούν κι άλλες), το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στην απόκτηση της Hellenic Seaways.
Του Φώτη Φωτεινού
«Κάτω από αυτές τις συνθήκες, στόχος των ΜΙΝΩΙΚΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ παραμένει η απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου της Hellenic Seaways, όπου η εταιρεία κατέχει το 48,4%, σχεδιάζοντας επιπλέον την επέκταση μας σε νέες γραμμές, μικρών και μεσαίων αποστάσεων, με τη δρομολόγηση νεότευκτων πλοίων, με σκοπό την παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών, αντίστοιχων με εκείνες που προσφέρουμε στη γραμμή Ηράκλειο-Πειραιάς», ανέφερε, σε χθεσινή του δήλωση, ο διευθύνων σύμβουλος Αντώνης Μανιαδάκης.
Πλέον, για τις Μινωικές η απόκτηση της HSW αποτελεί…. μονόδρομο, δεδομένου ότι από την αποχώρηση από την Αδριατική απώλεσε την πλειοψηφία των εσόδων της.
Μάλιστα, ο κ. Μανιαδάκης, στη δήλωσή του, αναφέρεται σε δρομολόγηση νεότευκτων πλοίων, κάτι το οποίο αποδεικνύει τη θέληση της εταιρείας για την απόκτηση της HSW. Από την άλλη πλευρά, δεν ξεκαθαρίζεται τι θα γίνει, εάν αποτύχει η σχετική προσπάθεια.
Yπενθυμίζεται ότι ο κύκλος εργασιών του ομίλου της Minoan, στο 9μηνο του 2016, ανήλθε σε 128,0 εκατ. και τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους σε 24,4 εκατ. παρουσιάζοντας αύξηση 6,8 εκατ., σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους.
Από την άλλη πλευρά, οι ανταγωνιστές των Μινωικών Γραμμών, οι οποίοι – σε κάποιο βαθμό – ανέμεναν την εξέλιξη αυτή, προβληματίζονται, εάν τα ιταλικά πλοία του Grimaldi καθιερώσουν τιμολογιακή πολιτική, η οποία θα πλήξει σημαντικά τα επιχειρησιακά τους μεγέθη, αφού είναι άλλες οι φορολογικές επιβαρύνσεις ενός ιταλικού πλοίου και άλλες ενός ελληνικού.