Σημαντικές ανακατατάξεις στην εγχώρια ακτοπλοϊκή αγορά θα επιφέρει η εξαγορά της HSW από την Attica, με τη δεύτερη να αποκτά κυρίαρχη θέση στο Αιγαίο Πέλαγος και ειδικότερα, στο Βόρειο Αιγαίο.
Σήμερα, θα συνεδριάσει η Ολομέλεια της Επιτροπής Ανταγωνισμού για να εξετάσει, κατόπιν σχετικής εισήγησης, κατά πόσον η γνωστοποιηθείσα εξαγορά της HSW από την Αttica είναι συμβατή με τις διατάξεις περί προστασίας του ελεύθερου ανταγωνισμού.
Σύμφωνα με την εισήγηση, η πραγματοποίηση της, υπό κρίση, συγκέντρωσης δύναται να περιορίσει σημαντικά τη λειτουργία του ανταγωνισμού, ιδίως με τη δημιουργία ή ενίσχυση δεσπόζουσας θέσης, στις σχετικές αγορές παροχής υπηρεσιών θαλάσσιας μεταφοράς επιβατών, ΙΧ οχημάτων και φορτηγών, τόσο σε εθνικό επίπεδο, όσο και σε ζεύγη λιμένων.
Συνεπώς, κρίνεται αναγκαία η λήψη κατάλληλων διορθωτικών μέτρων, προκειμένου να εγκριθεί η γνωστοποιηθείσα συγκέντρωση.
H εισήγηση δεν είναι δεσμευτική για την Επιτροπή Ανταγωνισμού, η οποία θα αποφασίσει, συνεκτιμώντας τα δεδομένα της αποδεικτικής διαδικασίας και τις απόψεις των εμπλεκόμενων μερών.
Στην Attica (BlueStar, Superfast) πρόκειται να περάσει το σύνολο σχεδόν του μετοχικού κεφαλαίου της Hellenic Seaways, καθώς η Minoan Lines (ο πρώην μεγαλομέτοχος) έχει έρθει σε συμφωνία, τόσο για την πώληση του 48,5% που κατείχε στην εταιρεία, όσο και στην αγορά 2 πλοίων από την Attica και την HSW.
Έτσι, η Attica, αποκτώντας τον πλήρη έλεγχο της HSW, αποκτά κυρίαρχη θέση στο Αιγαίο και από την άλλη πλευρά, η Minoan επιπλέον ρευστότητα και στόλο.
Φ. Φωτ.