Τις προγραμματικές προτάσεις της Νέας Δημοκρατίας για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας παρουσίασε ο τομεάρχης Τουρισμού και Βουλευτής Δωδεκανήσου, Μάνος Κόνσολας, στην ομιλία του, στο πλαίσιο ημερίδας που διοργάνωσε ο τομέας Τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας, με θέμα: «Κρουαζιέρα – Θαλάσσιος Τουρισμός – Λιμενική Πολιτική: Προτάσεις για την επόμενη μέρα», στο Ναυτικό Όμιλο στον Πειραιά.
«Η κυβέρνηση θεώρησε και θεωρεί ότι ο τουρισμός μπορεί να κινείται με τον αυτόματο πιλότο. Ο αυτόματος πιλότος, όμως, ρίχνει την κρουαζιέρα στα βράχια.
Το 2017 υπήρξε πτώση στην κρουαζιέρα της τάξης του 20%. Η ανάπτυξη της κρουαζιέρας και του θαλάσσιου τουρισμού προϋποθέτει σταθερή πορεία σε ανοιχτές θάλασσες.
Σε αυτές τις θάλασσες η Ελλάδα δεν μπορεί να συνεχίσει να πλέει ακυβέρνητη, δεν μπορεί να πλέει δίχως χάρτη», τόνισε ο κ. Κόνσολας, που παρουσίασε τις δέκα προγραμματικές προτάσεις της Νέας Δημοκρατίας για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας:
1ον: Μετατροπή της Ελλάδας σε hub της Ανατολικής Μεσογείου για την κρουαζιέρα με έξι (6) μεγάλα λιμάνια home ports (Πειραιάς, Ηράκλειο, Κέρκυρα, Ρόδος, Κατάκολο, Λαύριο).
2ον: Αναβάθμιση του δικτύου των αερομεταφορών στη χώρα μας για να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα των home ports.
3ον: Άρση των αντικινήτρων για την κρουαζιέρα. Η Ελλάδα θα πάρει πρωτοβουλία για ένα νέο ενδοκοινοτικό πλαίσιο φορολόγησης για την κρουαζιέρα.
4ον: Παραχώρηση, με μακροχρόνιες συμβάσεις, σε εταιρείες κρουαζιέρας, λιμενικών εγκαταστάσεων για να αναβαθμιστούν και οι υποδομές αλλά και οι υπηρεσίες στην κρουαζιέρα.
5ον: Ενίσχυση του προσωπικού και των ηλεκτρονικών υποδομών των προξενείων μας στις χώρες εκτός Σένγκεν, για να διευκολυνθεί η διαδικασία παροχής βίζας και να τερματιστεί το σημερινό καθεστώς ταλαιπωρίας και καθυστερήσεων για τους επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων.
6ον: Αναβάθμιση του ρόλου της Εθνικής Συντονιστικής Επιτροπής Κρουαζιέρας, η οποία θα πρέπει να μπορεί να λαμβάνει αποφάσεις στην κατεύθυνση της διαμόρφωσης και της εφαρμογής μιας ολοκληρωμένης πολιτικής ενίσχυσης της κρουαζιέρας.
7ον: Δημιουργία σύγχρονου φορέα προβολής και προώθησης της κρουαζιέρας σε ελληνικούς προορισμούς, με συνεργασία της Πολιτείας και του ΣΕΠΕ.
8ον: Άνοιγμα σε νέες αγορές όπως η Κινεζική Αγορά με την αξιοποίηση της παρουσίας της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά, των επενδύσεων που πραγματοποιεί στις υποδομές κρουαζιέρας αλλά, κυρίως, με την αξιοποίηση της δυναμικής τάσης που παρουσιάζει η Κινεζική Τουριστική Αγορά.
9ον: Ενίσχυση και επένδυση σε νέα τουριστικά προϊόντα που συνδέονται με την κρουαζιέρα, όπως το «Cruise & Stay» και το «Short Cruising».
10ον: Η διεύρυνση του ωραρίου λειτουργίας των αρχαιολογικών χώρων σε νησιά που αποτελούν προορισμούς κρουαζιέρας.
Ο κ. Κόνσολας αναφέρθηκε και στην αλλαγή του φορολογικού πλαισίου για το θαλάσσιο τουρισμό, επισημαίνοντας ότι πρέπει να επανεξεταστεί η εφαρμογή του τέλους πλοίων αναψυχής και ημερόπλοιων, γιατί δεν αποτρέπει μόνο την προσέλκυση νέων σκαφών στις ελληνικές μαρίνες, αλλά απομακρύνει και τα σκάφη που ήδη βρίσκονται σε αυτές.