Βελτιωμένα έσοδα και κέρδη παρουσίασε το car terminal του ΟΛΠ το πρώτο εξάμηνο του έτους παρά τη μείωση στη διακίνηση αυτοκινήτων.
Του Φώτη Φωτεινού
Ειδικότερα, τα έσοδα ανήλθαν στα 9,37 εκατ. έναντι 7,5 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα του 2021 και τα καθαρά κέρδη στα 3,83 εκατ. έναντι 1,58 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα του 2021.
Πτώση στη διακίνηση
Κατά το πρώτο μισό του 2022, ο όγκος διακίνησης αυτοκίνητων παρουσίασε πτώση σε σχέση με τα επίπεδα του 2021 και του 2019 και αύξηση σε σχέση με το 2020.
Η μείωση της διακίνησης οφείλεται, κατά κύριο λόγο, στην πολεμική σύρραξη στη Μαύρη θάλασσα και στην συνεπακόλουθη διακοπή των φορτώσεων οχημάτων προς τη Ρωσία και την Ουκρανία.
Συμπληρωματικά, το πρόβλημα της έλλειψης ημιαγωγών ήταν εμφανές και στο πρώτο εξάμηνο του 2022 με την παραγωγή και τις πωλήσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο να υπολείπονται των προηγούμενων ετών.
Συγκριτικά με το 2021, το εγχώριο φορτίο αυξήθηκε σε 59.364 μονάδες από 58.289 (1,8%) και το φορτίο μεταφόρτωσης μειώθηκε σε 128.763 μονάδες από 159.140 (-19%).
Οι προοπτικές για το σύνολο του έτους
Όπως αναφέρει ο ΟΛΠ, τα εργοστάσια παραγωγής αυτοκινήτων κατά την κορύφωση της πανδημίας σταμάτησαν τη λειτουργία τους εξ ολοκλήρου ή μείωσαν σημαντικά την παραγωγή.
Μετά το πέρας της πανδημίας και καθώς οι παραγωγοί μκροεπεξεργαστών που είναι απαραίτητο συστατικό των μοντέρνων αυτοκινήτων, αναδιέταξαν τις παραδόσεις σε άλλες βιομηχανίες και οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν είχαν επαρκείς παραδόσεις για την παραγωγή τους.
Ως αποτέλεσμα, οι παραδόσεις αυτοκινήτων γίνονται με μεγάλη καθυστέρηση παρά την ύπαρξη ζήτησης και οι ροές είναι ακανόνιστες, δημιουργώντας προβλήματα στον προγραμματισμό εξυπηρέτησης των πλοίων.
Ειδικά οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 14% έναντι του 2021 που επίσης είναι σημαντικά μειωμένες σε σχέση με τα προ πανδημίας επίπεδα.
Οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις έπληξαν και τις ταξινομήσεις στην Ελλάδα παρά τις ενδείξεις για σημαντική υποβόσκουσα ζήτηση.
Για το πρώτο εξάμηνο στην Ελλάδα ταξινομήθηκαν 6.4% λιγότερα οχήματα σε σχέση με το 2021.
Στην ίδια περίοδο, οι όγκοι διακίνησης του εγχωρίου φορτίου στον Πειραιά αυξήθηκε οριακά κατά 1,8%, ενώ το φορτίο μεταφόρτωσης αυξήθηκε κατά 19%.
Εφόσον τα προβλήματα στις προμήθειες μικροεπεξεργαστών μετριαστούν το εγχώριο φορτίο έχει σημαντικές προοπτικές αύξησης στο υπόλοιπο μισό του έτους.
Το ίδιο ισχύει και για το φορτίο μεταφόρτωσης, το οποίο όμως θα εξαρτηθεί από την πορεία της σύγκρουσης στον Εύξεινο Πόντο.