Στα «χαρακώματα» παραμένουν οι χρήστες του ΟΛΠ με το υπουργείο Ναυτιλίας σχετικά με την πλοηγική υπηρεσία.
Εάν και οι δυο πλευρές παραδέχονται έλλειψη προσωπικού, ωστόσο διαφωνούν στο καθεστώς λειτουργίας. Οι μεν χρήστες επιθυμούν «ιδιωτικοποίηση», το υπουργείο Ναυτιλίας εμμένει σε διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα.
Οι χρήστες του λιμανιού επανήλθαν με βελτιωτική πρόταση, ζητώντας ιδιωτική πλοηγική υπηρεσία, από τον πάροχο λιμενικών υπηρεσιών, δηλαδή τον ΟΛΠ, σε παράλληλη λειτουργία με τη δημόσια.
«Είναι καιρός να εφαρμοστεί και στην Ελλάδα ό,τι ισχύει σε άλλα ιδιωτικά λιμάνια, πολύ περισσότερο τώρα, που τα δύο μεγαλύτερα λιμάνια ιδιωτικοποιήθηκαν. Δηλαδή η πλοήγηση να είναι υπό τον έλεγχο του παρόχου λιμενικών υπηρεσιών. Η κοινοτική νομοθεσία δεν το αποτρέπει, ούτε το επιβάλλει», σημειώνουν.
Στο λιμάνι του Πειραιά, οι αφίξεις πλοίων που χρειάζονται πλοηγό υπολογίζονται στις 2.200, άρα με τον απόπλου φθάνουν τις 4.400. Ήτοι 12 πλοηγήσεις κατά μέσο όρο την ημέρα.
Η πλέον επιβαρυμένη περίοδος είναι από τον Απρίλιο έως και τον Οκτώβριο, λόγω της άφιξης μεγάλου αριθμού κρουαζιερόπλοιων.
«Αυτός ο φόρτος εργασίας συνεπάγεται πολλές χαμένες ώρες και διαφυγόντα κέρδη για τις εταιρείες.
Οι πλοηγοί, παρά τις φιλότιμες προσπάθειές τους, δεν επαρκούν σε αριθμό στον Πλοηγικό Σταθμό Πειραιά, όπου υπηρετούν 21 άτομα για να καλύψουν τρεις βάρδιες, σε ημερήσια βάση», επαναλαμβάνουν, σε κάθε ευκαιρία, οι χρήστες του λιμανιού.
Υπέρ του δημόσιου χαρακτήρα ο Π. Κουρουμπλής
Σύμφωνα με το υπουργείο Ναυτιλίας, η θέση του υπουργού Παναγιώτη Κουρουμπλή είναι πάγια στο να λειτουργεί η Πλοηγική Υπηρεσία με δημόσιο καθεστώς και να μην περάσει σε χέρια ιδιωτών.
Άλλωστε και στον Κανονισμό (ΕΕ)2017/352 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου της 15/02/2017 αναγράφεται ευκρινώς ότι η πλοήγηση αποτελεί λιμενική υπηρεσία, ιδιαίτερης φύσης, με χαρακτήρα δημοσίου συμφέροντος.
Με πρωτοβουλίες του υπουργού είναι σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για την κάλυψη όλων των θέσεων πλοηγών στην Πλοηγική Υπηρεσία του Πειραιά.
Παράλληλα, με νομοθετική ρύθμιση προωθείται η σύσταση νέων οργανικών θέσεων προσωπικού των Πλοηγικών Σταθμών για όλη τη χώρα, ενώ οι υπάρχουσες ανάγκες καλύπτονται με προσλήψεις έκτακτου προσωπικό (οκταμηνίτες).
Έχει ήδη ανακοινωθεί και έχει ξεκινήσει η διαδικασία για την προμήθεια 10 νέων μηχανών, σε αντικατάσταση παλαιών, που είχαν θέσει τις πλοηγίδες εκτός λειτουργίας, καθώς και την ναυπήγηση 7 νέων πλοηγίδων, με στόχο να ναυπηγηθούν σε ελληνικά ναυπηγεία.