Διπλάσια κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT) σημείωσε η Hapag-Lloyd, το οικονομικό έτος 2019, καθώς αυξήθηκαν στα 811 εκατ. ευρώ, έναντι 444 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος.
Αντίστοιχα, τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) του ναυτιλιακού ομίλου ανήλθαν σε 1,986 εκατ. ευρώ, αντί 1,139 εκατ. ευρώ το 2018.
Σύμφωνα με την Hapag-Lloyd, «οι κύριοι παράγοντες που οδήγησαν σε θετικές επιχειρηματικές εξελίξεις ήταν οι βελτιωμένοι ναύλοι και η αυστηρή διαχείριση κόστους και εσόδων».
Παράλληλα σημειώνεται ότι, τα αποτελέσματα του 2019 περιλαμβάνουν για πρώτη φορά την εφαρμογή του λογιστικού προτύπου IFRS 16, τα οποία ανέρχονται σε περίπου 31 εκατομμύρια ευρώ για το EBIT και περίπου 467 εκατ. ευρώ για το EBITDA.
Σε επίπεδο εσόδων, σημειώθηκε άνοδο της τάξης του 9% το 2019, στα 12,6 δισ. ευρώ, αντί 11,6 δισ. ευρώ ένα έτος νωρίτερα.
Το γεγονός αυτό, σύμφωνα με τον όμιλο, μπορεί να αποδοθεί στο βελτιωμένο μέσο μεταφορικό ναύλο, που διαμορφώθηκε στα 1,072 δολ./TEU για το σύνολο του έτους, ο οποίος αυξήθηκε κατά 2,6% σε ετήσια βάση (1,044 δολ./TEU το 2018) λόγω της μεγαλύτερης εστίασης σε πιο κερδοφόρες εμπορικές γραμμές και καλύτερη διαχείριση εσόδων.
Επιπλέον, αποδίδεται στην αύξηση του μεταφορικού όγκου κατά 1,4% σε ετήσια βάση, σε πάνω από 12 εκατ. TEU (αντί 11,9 εκατ. TEU το 2018) και στην ισχυρότερη συναλλαγματική ισοτιμία.
Οι δαπάνες για τη διακίνηση και τη χερσαία μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων, καθώς και η ελαφρώς χαμηλότερη μέση τιμή κατανάλωσης καυσίμων στα 416 δολ. ανά τόνο (2018: 421 δολ. ανά τόνο) είχαν θετικό αντίκτυπο στα έξοδα μεταφοράς, τα οποία αυξήθηκαν οριακά στα 9,7 δισ. ευρώ, έναντι 9,6 δισ. ευρώ το 2018.
Τέλος, να αναφερθεί ότι η Hapag-Lloyd θα δημοσιεύσει την ετήσια έκθεσή της για το 2019 και τις προοπτικές της τρέχουσας οικονομικής χρήσης στις 20 Μαρτίου 2020.
Β. Βεγ.