Ανάμεσα στα 15 μεγαλύτερα λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων της Ευρώπης συγκαταλέγεται, γι’ ακόμη μια χρονιά, το λιμάνι του Πειραιά.
Επιμέλεια: Β. Βεγιάζη
Το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας παρουσίασε, το 2017, ανάπτυξη 10,5%, καταλαμβάνοντας την 7η θέση, έναντι της 8ης ένα χρόνο νωρίτερα, ενώ την περίοδο 2007-2017 σημείωσε άνοδο της τάξης του 195,7%.
Σύμφωνα με το PortEconomics, την περσινή χρονιά, τα 15 κορυφαία λιμάνια της ΕΕ σημείωσαν άνοδο εμπορευματοκιβωτίων της τάξης του 4,2%, με το Top 3 να απαρτίζουν οι λιμένες του Ρότερνταμ, της Αμβέρσας και του Αμβούργου.
Μεταξύ των λιμένων που σημείωσαν διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης συμπεριλαμβάνονται η Βαρκελώνη, η Γένοβα, η Χάβρη, το Ρότερνταμ, ο Πειραιάς και το πορτογαλικό λιμάνι Sines.
Αντιθέτως, Gioia Tauro (Ιταλία) και Algeciras (Ισπανία) κατέγραψαν πτώση στον όγκο εμπορευματοκιβωτίων.
Στο σύνολό τους, τα 15 μεγαλύτερα λιμάνια, την περίοδο 2007-2017, παρουσίασαν αύξηση 19,8% στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων.
Μόνο δύο από τους λιμένες κατέγραψαν όγκους εμπορευματοκιβωτίων το 2017, οι οποίοι εξακολουθούν να παραμένουν κάτω από τα στοιχεία του 2007. Είναι τα hub μεταφόρτωσης Gioia Tauro και το λιμάνι του Αμβούργου.
Κατά το PortEconomics, οι επιδόσεις του Αμβούργου (10,8% σε σύγκριση με το 2007) αποκλίνουν αρκετά από το ρυθμό ανάπτυξης που κατέγραψαν οι δύο μεγαλύτεροι ευρωπαϊκοί λιμένες, που κατάφεραν να αυξήσουν τους όγκους διακινούμενου φορτίου (TEU) κατά 27-28% το 2017.
Στα «αστέρια» των λιμένων της Νότιας Ευρώπης περιλαμβάνονται το λιμάνι Sines (αύξηση όγκου κατά 10 φορές), ο Πειραιάς (+196%), το Marsaxlokk και η Βαλένθια.
Όπως σχολιάζει το PortEconomics, πρόκειται κυρίως για λιμάνια που βασίζονται σε μεγάλους όγκους μεταφόρτωσης sea-sea μεταφορών.