Σε κέρδη παρέμεινε, το 2016, η Attica Group, θυγατρική εταιρεία του ομίλου Marfin Investment Group (MIG).
Το περσινό έτος, τα καθαρά κέρδη ανήλθαν στα 20,25 εκατομμύρια ευρώ, μειωμένα σε σύγκριση με τα 33,18 εκατ. της χρήσης του 2015.
Αντίστοιχα, οι Ενοποιημένες Πωλήσεις έφτασαν τα 268,61 εκατ., έναντι 277,63 εκατ. στη χρήση 2015 και τα Ενοποιημένα Κέρδη προ Φόρων, Χρηματοδοτικών, Επενδυτικών Αποτελεσμάτων και Αποσβέσεων (EBITDA) τα 70,03 εκατ., έναντι 80,70 εκατ. στη χρήση 2015.
Όπως σημειώνει η διοίκηση, «τα ανωτέρω αποτελέσματα αντικατοπτρίζουν σε σημαντικό βαθμό τον αντίκτυπο των προσφυγικών ροών στα νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου και των Δωδεκανήσων, καθώς και τον αυξανόμενο ανταγωνισμό στις ακτοπλοϊκές μεταφορές».
Παράλληλα, υπογραμμίζει ότι «η εταιρεία συνεχίζει να εξετάζει σχέδια ενίσχυσης του κύκλου εργασιών του Ομίλου, με νέους συνδυασμούς δρομολογίων, καθώς και περαιτέρω ανάπτυξη σε νέες διεθνείς αγορές.
Το έτος 2016 ήταν ένα σημαντικό έτος στη στόχευση για εξωστρέφεια και επέκταση των εργασιών του Ομίλου.
Στο πλαίσιο αυτής της στόχευσης, ο Όμιλος σύναψε συμφωνία με μια εκ των κορυφαίων τραπεζών του Μαρόκου, την «BMCE Bank Of Africa Group» (BMCE) για την εκμετάλλευση θαλασσίων γραμμών μεταξύ του Μαρόκου και της Ηπειρωτικής Ευρώπης, μέσω της νεοσυσταθείσας εταιρίας «AFRICA MOROCCO LINKS» (AML).
H AML άρχισε τη δραστηριοποίηση της, στα τέλη Ιουνίου 2016, με τη δρομολόγηση πλοίων στη Γραμμή Tanger Med (Μαρόκο)-Algeciras (Ισπανία) και πρόσφατα ενίσχυσε το στόλο της με την απόκτηση του πλοίου Morocco Star».
Μεταφορικό έργο
Κατά τη διάρκεια του έτους 2016, η Attica Group δραστηριοποιήθηκε, μέσω των θυγατρικών της, στην Αδριατική θάλασσα και στην ελληνική ακτοπλοΐα με 12 ιδιόκτητα επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία, από τα οποία τα τρία δρομολογήθηκαν στις διεθνείς γραμμές της Αδριατικής και τα εννέα στην Ελληνική Ακτοπλοΐα.
Επίσης, έχει ναυλώσει από το 2015, με μακροχρόνια σύμβαση, το πλοίο Blue Galaxy το οποίο δρομολογεί στη γραμμή Πειραιάς- Κρήτη.
Κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Δεκεμβρίου 2016, το συνολικό μεταφορικό έργο των πλοίων του Ομίλου μειώθηκε κατά 10,2% στους επιβάτες και αυξήθηκε κατά 4,3% στα Ι.Χ. οχήματα και κατά 7,4% στα φορτηγά οχήματα. Τα συνολικά δρομολόγια των πλοίων μειώθηκαν κατά 0,7% σε σχέση με το 2015.
Στην Αδριατική θάλασσα και ειδικότερα στις γραμμές Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Ανκόνα και Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Μπάρι, ο Όμιλος δραστηριοποιήθηκε με τρία πλοία. Στην αγορά αυτή το μεταφορικό έργο των πλοίων Superfast XI, Superfast I και Superfast II (σε κοινοπραξία με την ΑΝΕΚ), μειώθηκε κατά 3,7% στους επιβάτες, κατά 0,8% στα Ι.Χ. οχήματα και κατά 1,3% στα φορτηγά οχήματα. Τα δρομολόγια των πλοίων στην Αδριατική αυξήθηκαν κατά 0,9% σε σχέση με τη χρήση 2015.
Στην ελληνική ακτοπλοΐα και ειδικότερα στις γραμμές Πειραιάς-Κυκλάδες, Πειραιάς-Δωδεκάνησα, Πειραιάς-Κρήτη και Πειραιάς-Νησιά Βορειοανατολικού Αιγαίου, εκτελώντας συνολικά 1,1% λιγότερα δρομολόγια από το 2015, το μεταφορικό έργο του Ομίλου μειώθηκε κατά 10,8% στους επιβάτες, και αυξήθηκε κατά 5,1% στα Ι.Χ. οχήματα και κατά 11,9% στα φορτηγά οχήματα. Στις γραμμές της Κρήτης, τα πλοία του Ομίλου λειτουργούν κοινοπρακτικά με την ΑΝΕΚ.