Τα ενοποιημένα οικονομικά αποτελέσματα τόσο για το δ’ τρίμηνο, όσο και για ολόκληρο το 2024 έδωσε στη δημοσιότητα η ZIM.
Επιμέλεια: Β. Βεγιάζη
Συγκεκριμένα:
-Τα καθαρά κέρδη δ’ τριμήνου ήταν 563 εκατ. δολ. έναντι καθαρής ζημίας 147 εκατ. δολ. στο δ τρίμηνο του 2023. Τα καθαρά κέρδη για ολόκληρο το 2024 ήταν 2,15 δισ. δολ. έναντι ζημίας 2,69 δισ. δολ. για ολόκληρο το 2023.
-Το προσαρμοσμένο EBITDA δ’ τριμήνου ήταν 967 εκατ. δολ., σημειώνοντας αύξηση 409% σε ετήσια βάση. Το προσαρμοσμένο EBITDA για ολόκληρο το 2024 ήταν 3,69 δισ. δολ., σημειώνοντας ετήσια αύξηση 252%.
-Τα λειτουργικά έσοδα (EBIT) δ’ τριμήνου ήταν 658 εκατ. δολ., έναντι λειτουργικών ζημιών 54 εκατ. δολ. το αντίστοιχο τρίμηνο του 2023. Τα λειτουργικά έσοδα του 2024 ήταν 2,53 δισ. δολ. έναντι λειτουργικών ζημιών 2,51 δισ. δολ. για ολόκληρο το 2023.
-Το προσαρμοσμένο EBIT δ’ τριμήνου ήταν 658 εκατ. δολ., σε σύγκριση με την προσαρμοσμένη απώλεια EBIT 49 εκατ. δολ. το αντίστοιχο τρίμηνο του 2023. Το προσαρμοσμένο EBIT για το 2024 ήταν 2,55 δισ. δολ., σε σύγκριση με την προσαρμοσμένη απώλεια EBIT 422 εκατ. δολ. για ολόκληρο το έτος 2023.
-Τα έσοδα δ’ τριμήνου ήταν 2,17 δισ. δολ., σημειώνοντας αύξηση 80% σε ετήσια βάση. Τα έσοδα για ολόκληρο το 2024 ήταν 8,43 δισ. δολ., σημειώνοντας ετήσια αύξηση 63%.
-Ο όγκος μεταφοράς δ’ τριμήνου ανήλθε στις 982 χιλιάδες TEUs, σημειώνοντας αύξηση 25% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Ο όγκος μεταφοράς για το σύνολο του 2024 ήταν 3.751 χιλιάδες TEUs, σημειώνοντας αύξηση 14% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
-Ο μέσος ναύλος ανά TEU στο δ’ τρίμηνο διαμορφώθηκε στα 1.886 δολ., σημειώνοντας αύξηση 71%. Ο μέσος ναύλος ανά TEU για ολόκληρο το 2024 ήταν 1.888 δολ., σημειώνοντας αύξηση 57%.
Το σχόλιο του Eli Glickman για το 2024 και τις προοπτικές του 2025
Σύμφωνα με τον Eli Glickman, πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ZIM,: «Είμαστε ικανοποιημένοι και περήφανοι για την εξαιρετική απόδοση της εταιρείας το 2024, κατά την οποία παραδώσαμε όγκο ρεκόρ καθώς και εξαιρετική κερδοφορία.
Με βάση τη συνεχή πρόοδό μας στην αναβάθμιση της χωρητικότητάς μας και τη βελτιστοποίηση του κόστους μας, σημειώσαμε τα καλύτερα αποτελέσματα από ποτέ, εξαιρουμένης της περιόδου του Covid.
Σύμφωνα με τη δέσμευσή μας να επιστρέψουμε χρήματα στους μετόχους, το μέρισμα που δηλώθηκε σήμερα, μαζί με τα μερίσματα που διανεμήθηκαν κατά τη διάρκεια του 2024, είναι συνολικά 7,98 δολ. ανά μετοχή ή 961 εκατ. δολ., που αντιπροσωπεύουν περίπου το 45% του καθαρού εισοδήματός μας ολόκληρου του έτους».
Κατά τον Glickman, «Τα οφέλη από τον μετασχηματισμό του στόλου μας ήταν εμφανή καθ’ όλη τη διάρκεια του 2024 και αντικατοπτρίστηκαν στα ισχυρά οικονομικά μας αποτελέσματα, καθώς και στην αύξηση του όγκου που ξεπέρασε κατά πολύ τη συνολική αγορά.
Με μεγαλύτερα πλοία έτοιμα για την επίτευξη των στόχων μείωσης των εκπομπών και προσαρμοσμένα στις συναλλαγές στις οποίες δραστηριοποιούμαστε, αυξήσαμε τους μεταφερόμενους όγκους κατά 14% κατά μέσο όρο αύξησης της αγοράς σε σύγκριση με το 6% σε ετήσια βάση».
Σχολιάζοντας την πορεία του τρέχοντος έτους, ο Glickman κατέληξε: «Εισερχόμαστε στο 2025 με μια πιο ανθεκτική επιχείρηση και σύγχρονη δυναμικότητα κόστους και καυσίμου, το 40% της οποίας είναι με καύσιμο LNG.
Ενώ αναγνωρίζουμε ότι ο κλάδος μας είναι εξαιρετικά ασταθής, επιδεινούμενος από την τρέχουσα αβεβαιότητα που σχετίζεται με τη γεωπολιτική, τη διεθνή πολιτική δυναμική και τη σταθερή μας θέση σε οικονομική, δημοσιονομική και ανταγωνιστική πολιτική.
Το outlook του 2025 προβλέπει προσαρμοσμένο EBITDA 1,6 – 2,2 δισ. δολ. και προσαρμοσμένο EBIT 350 – 950 εκατ. δολ. με την προϋπόθεση ότι οι εμπορικές συνθήκες στην Ερυθρά Θάλασσα δεν θα ομαλοποιηθούν νωρίτερα από το β’ εξάμηνο του έτους».