Στην 4η θέση της Ευρώπης και 1η της Μεσογείου αναρριχήθηκε το λιμάνι του Πειραιά στα εμπορευματοκιβώτια.
Το λιμάνι του Πειραιά, διακινώντας πέρσι 5,65 εκατ. εμπορευματοκιβώτια (προβλήτες Ι,ΙΙ και ΙΙΙ) προσπέρασε την Βαλένθια των 5,44 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων και πλέον βάζει «πλώρη» για την 3η θέση της Ευρώπης.
Ωστόσο, η κατάληψη της 3ης θέσης, την οποία διατηρεί το Αμβούργο με 9,2 εκατ. εμπορευματοκιβώτια (τα στοιχεία του έτους 2019 δημοσιοποίησε το Port Economics), συνεπάγεται τη δημιουργία του 4ου προβλήτα.
Εάν δημιουργηθεί, θα αυξήσει την ετήσια δυναμικότητα από τα 7,2 εκατ. εμπορευματοκιβώτια στα 10 εκατ., σηματοδοτώντας την πιθανή αναρρίχηση του ΟΛΠ στην 3η θέση της Ευρώπης.
Για εφέτος, ο στόχος έχει τεθεί στα 6,5 εκατ. εμπορευματοκιβώτια και το 2021 στη μέγιστη χωρητικότητα, τα 7,2 εκατ. εμπορευματοκιβώτια.
Σχετικά με το top 3 των ευρωπαϊκών λιμένων, το λιμάνι του Ρότερνταμ διακίνησε 14,8 εκατ. εμπορευματοκιβώτια και της Αμβέρσας 11,8 εκατ.
Πάντως, το αξιοσημείωτο είναι ότι ο Πειραιάς εμφανίζει τη μεγαλύτερη ποσοστιαία άνοδο μεταξύ 2007 – 2019.
Β. Βεγ.