Στις 25 Σεπτεμβρίου θα συζητηθεί στην ΕΣΑΛ (Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων) το αναθεωρημένο master plan του ΟΛΠ.
Της Βάσως Βεγιάζη
Το επικαιροποιημένο master plan, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, περιέχει την κατασκευή και ενός τέταρτου προβλήτα για εμπορευματοκιβώτια, αλλά και μικρότερες εμπορικές χρήσεις στο νέο σταθμό της κρουαζιέρας.
Μαζί με τον νέο προβλήτα για τα εμπορευματοκιβώτια, ο οποίος θα κατασκευαστεί ανατολικά του προβλήτα Ι, με ετήσια χωρητικότητα 2,8 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, το επικαιροποιημένο master plan περιέχει επενδύσεις περί των 800 εκατ. ευρώ, έναντι των 648 εκατ. ευρώ της αρχικής εκδοχής.
Για το θέμα του ναυπηγείου και της ναυπηγοεπισκευής (άδεια ναυπηγείου), φαίνεται ότι εξευρέθηκε ένας προσωρινός συμβιβασμός, έως ότου παρθούν οι τελικές αποφάσεις του ΣτΕ.
Για το master plan του ΟΛΠ τοποθετήθηκε, στην 84η ΔΕΘ, και ο πρωθυπουργός Κωνσταντίνος Μητσοτάκης, σημειώνοντας ότι «η Cosco κατέθεσε και νέο σχέδιο: Για επέκταση των προβλητών κρουαζιέρας. Για καινούριες υποδομές, αλλά και για ίδρυση ξενοδοχείων.
Το υπουργείο Ναυτιλίας θα έχει απάντηση μέχρι τον επόμενο μήνα. Συνολική αξία επένδυσης; Περισσότερα από 800 εκατ. ευρώ. Θέσεις απασχόλησης κατά την κατασκευή του έργου; 2.500 εργαζόμενοι. Και νέες θέσεις εργασίας; 3.000».
Υπενθυμίζεται ότι η ΕΣΑΛ, στη δεύτερη συνεδρίαση της (την 1η Ιουλίου), αποδέχτηκε, υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις, κάποιες από τις πρόσθετες επενδύσεις του master plan (οι υποχρεωτικές έχουν εγκριθεί στο σύνολό τους), όπως το logistics center, το 5ωρο πάρκινγκ στο car terminal και τη δημιουργία ξενοδοχείων, απορρίπτοντας την ναυπηγοεπισκευή για mega yachts και τη λειτουργία ναυπηγοεπισκευής σε συγκεκριμένες ζώνες.