Ο κινεζικός ναυτιλιακός όμιλος Cosco Group βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για την απόκτηση της μικρότερης ανταγωνίστριάς του Orient Overseas Container Line (OOCL), σύμφωνα με δημοσίευμα της «The Wall Street Journal», που επικαλείται καλά πληροφορημένες πηγές.
Η κρατικής ιδιοκτησίας Cosco προετοιμάζει μια πρόταση προσφοράς αξίας άνω των 4 δισ. δολαρίων για την OOCL, με έδρα το Χονγκ Κονγκ, ενώ αμφότερες οι εταιρείες συμμετέχουν σε ναυτιλιακή συμμαχία, η οποία θα ξεκινήσει να λειτουργεί τον ερχόμενο Απρίλιο.
Ο τομέας της θαλάσσιας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, μέσω του οποίου μετακινείται η πλειονότητα των αγαθών του διεθνούς εμπορίου, αποτιμάται σχεδόν στο 1 τρισ. δολ. σε ετήσια βάση.
Παρά το γεγονός αυτό, οι επιμέρους παίκτες αγωνίζονται να διατηρήσουν σε βιώσιμα επίπεδα την κερδοφορία τους, όντας αντιμέτωποι με μία από τις χειρότερες κάμψεις στον οικονομικό κύκλο τα τελευταία 30 χρόνια.
Αναφορικά με την Cosco, η συγκεκριμένη φέρεται πως θα ωφεληθεί από την ομάδα πωλήσεων της Orient Overseas και τον μικρής ηλικίας στόλο της, ο οποίος αποτιμάται σε 1,5 δισ. δολ.
Εν τω μεταξύ, η κινεζική ναυτιλιακή έχει διεκπεραιώσει ήδη μία συγχώνευση στις δραστηριότητες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, τον Δεκέμβριο του 2015, όταν συνένωσε τον δικό της βραχίονα με εκείνον της επίσης κινεζικής China Shipping Group, συγκροτώντας την τέταρτη μεγαλύτερη εταιρεία στον κλάδο σε παγκόσμια κλίμακα.
Επίσης, την περασμένη εβδομάδα, η Cosco κατέληξε σε μία πολυετή συμφωνία χρηματοδότησης των δραστηριοτήτων της με την τράπεζα China Development Bank, μια κίνηση που θα της εξασφαλίσει γραμμή πίστωσης ύψους 26 δισ. δολ.
Αναφορικά με την Orient Overseas, συνιστά την 9η μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σε διεθνή κατάταξη με μερίδιο 2,8%, σύμφωνα με την Alphaliner.