Συνεχίζονται οι έρευνες για τους αγνοούμενους του πλοίου Euroferry Olympia, στο οποίο ξέσπασε πυρκαγιά την Παρασκευή τα ξημερώματα.
Σήμερα το μεσημέρι διασώθηκε ένας 21χρονος Λευκορώσος οδηγός φορτηγού, ο οποίος αποτελούσε έναν από τους 11 αγνοούμενους, ωστόσο το απόγευμα εντοπίστηκε η σορός 58χρονου Έλληνα οδηγού.
Ο άτυχος οδηγός εντοπίστηκε στο γκαράζ 2 του φλεγόμενου Euroferry Olympia.
Για τους υπόλοιπους αγνοούμενους, οι έρευνες βρίσκονται σε εξέλιξη, με το πλοίο να βρίσκεται σε απόσταση 1,5 μιλίου από τον Αλμυρό της Κέρκυρας. Δίπλα του επιχειρούν πλωτά του Λιμενικού και ρυμουλκά.
«Θα αποδοθούν οι ευθύνες», διαμηνύει το υπουργείο Ναυτιλίας
Χθες και κατόπιν προφορικής εντολής του Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Κέρκυρας, συνελήφθησαν ο Πλοίαρχος και οι δυο Ύπαρχοι του πλοίου, από την Λιμενική Αρχή Κέρκυρας, και οδηγήθηκαν ενώπιον Εισαγγελέα.
Αφού παρείχαν εξηγήσεις, αφέθηκαν ελεύθεροι, ενώ διατάχθηκε η διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης.
«Με εντολή μου έχει ήδη ξεκινήσει η έρευνα για τη διακρίβωση των αιτιών της πυρκαγιάς έχουν ήδη ξεκινήσει, ενώ σε συνεννόηση με την πλοιοκτήτρια εταιρεία, έχει διασφαλιστεί η ανάληψη κάθε απαραίτητης ενέργειας, ώστε να μην υπάρξει ρύπανση στο θαλάσσιο περιβάλλον της περιοχής», δήλωσε προχθές ο υπουργός Ναυτιλίας, Γιάννης Πλακιωτάκης.
«Το πλοίο είναι ακατάλληλο», υποστηρίζει το ΣΕΟΦΑΕ
Για σημαντικές ελλείψεις στο πλοίο Euroferry Olympia κάνει λόγο το ΣΕΟΦΑΕ – Συνδικάτο Επαγγελματιών Μισθωτών Οδηγών, το οποίο – από το 2017 – αναφερόταν σε «ελλιπή μέτρα προστασίας επιβατών και εμπορευμάτων» στο συγκεκριμένο πλοίο.
Η διοίκηση του Συνδικάτου, σε δελτίου Τύπου μετά την εκδήλωση της πυρκαγιάς, αφού επέρριπτε ευθύνες στο υπουργείο Ναυτιλίας και τον όμιλο Grimaldi, έθεσε τα εξής ερωτήματα:
1) Αν λειτούργησαν τα μέσα πυρόσβεσης στα γκαράζ του πλοίου και αν λειτούργησαν οι ανιχνευτές καπνού;
2) Αν το πλοίο ήταν υπέρβαρο και υπεράριθμο σε αυτοκίνητα, φορτηγά και επιβάτες;
3) Οι καμπίνες του πλοίου επαρκούσαν για το σύνολο των επιβατών (239 άτομα), ώστε να καλύψουν τις ανάγκες τους για ένα ταξίδι 25 ωρών και άνω;
4) Γιατί επετράπη η διανυκτέρευση των οδηγών φορτηγών στις καμπίνες των αυτοκινήτων εφόσον απαγορεύεται κατά τον πλου του πλοίου να βρίσκονται άτομα στο γκαράζ;
5) Πώς σε ένα πλοίο RoRo το οποίο μεταφέρει φορτηγά αυτοκίνητα με επικίνδυνα και εύφλεκτα προϊόντα, επετράπη η επιβίβαση επιβατών;
«Το πλοίο ήταν ασφαλές», τονίζει ο όμιλος Grimaldi
«Το πλοίο ήταν ασφαλές», τονίζει, από την πλευρά του, ο όμιλος Grimaldi, ο οποίος εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση:
«Σε σχέση με τους πρόσφατους ισχυρισμούς του Συνδικάτου/Σωματείου Επαγγελματιών Οδηγών Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΟΦΑΕ) σχετικά με υποτιθέμενες κακές συνθήκες ταξιδιού των μελών του στο πλοίο Euroferry Olympia, το οποίο πήρε φωτιά τη νύχτα της 18ης Φεβρουαρίου 2022, ο Όμιλος Grimaldi επιθυμεί να προβεί στην ακόλουθη δήλωση.
Όπως και τα άλλα πλοία του Ομίλου Grimaldi, το Euroferry Olympia υποβάλλεται σε τακτικό καθαρισμό και απολύμανση τόσο των καμπινών όσο και των κοινόχρηστων χώρων, ενώ οι εργασίες συντήρησης είναι συνήθη πρακτική.
Οι καλές συνθήκες του πλοίου επιβεβαιώθηκαν, μάλιστα, στις 16 Φεβρουαρίου 2022 στην Ηγουμενίτσα, όπου το Euroferry Olympia υποβλήθηκε σε επιθεώρηση και έλεγχο από τις ελληνικές Λιμενικές αρχές (συμπεριλαμβάνονται και τα συστήματα ανίχνευσης καπνού και πυρόσβεσης), η οποία έληξε με ικανοποιητικά αποτελέσματα.
Σύμφωνα με τους διεθνείς κανονισμούς (σύμβαση SOLAS κ.λπ.), απαγορεύεται αυστηρά η πρόσβαση των επιβατών στα καταστρώματα του γκαράζ, όσο το πλοίο βρίσκεται σε πλεύση.
Αυτός ο κανόνας ασφαλείας εφαρμόζεται αυστηρά από τα πλοία του Ομίλου Grimaldi. Επιπλέον, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι ο κανόνας αυτός τηρείται από όλους τους επιβάτες επί του πλοίου, ιδίως από τους οδηγούς φορτηγών, η εκκένωση του χώρου φορτίου ελέγχεται πριν από τον απόπλου και οι καθορισμένες ομάδες πληρώματος περιπολούν τακτικά στα καταστρώματα του γκαράζ κατά τη διάρκεια του πλου.
Εάν κάποιος οδηγός φορτηγού αποφασίσει με δόλο να κρυφτεί στο φορτηγό του, αυτή η συμπεριφορά αποτελεί κατάφωρη παράβαση των διεθνών κανονισμών και των κανόνων του Ομίλου Grimaldi, η οποία μπορεί να θέσει σε κίνδυνο την ασφάλεια του ιδίου και του πλοίου.
Όσον αφορά τους ισχυρισμούς του ΣΕΟΦΑΕ περί υπεράριθμων κρατήσεων του Euroferry Olympia στην Ηγουμενίτσα το βράδυ της 18ης Φεβρουαρίου, πρόκειται για άλλη μια ανακριβή δήλωση, καθώς το ηλεκτρονικό σύστημα κρατήσεων (για εμπορεύματα και επιβάτες) του Ομίλου Grimaldi δεν επιτρέπει καμία υπεράριθμη κράτηση.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση των επιβατών, μόνο το 42% της χωρητικότητας των επιβατών ήταν κατειλημμένο κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του Euroferry Olympia στις 18ης Φεβρουαρίου 2022.
Όσον αφορά τους χώρους διαμονής των επιβατών, οι 77 καμπίνες (που αντιστοιχούν σε 308 κρεβάτια) και τα 409 ανακλινόμενα καθίσματα του πλοίου μπορούσαν εύκολα και άνετα να φιλοξενήσουν τους 239 επιβάτες (εκ των οποίων 159 οδηγοί) που ταξίδευαν στο πλοίο (για ένα ταξίδι 9 ωρών και όχι 25 ωρών, όπως εσφαλμένα αναφέρει το Σωματείο).
Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι, όπως σε όλα τα πλοία του ομίλου Grimaldi, ένας ορισμένος αριθμός καμπινών διατέθηκε στους οδηγούς φορτηγών προκειμένου να ικανοποιηθούν οι ανάγκες τους. Εν προκειμένω, και οι 159 οδηγοί που βρίσκονταν στο πλοίο είχαν καμπίνα, καθώς και άλλοι 26 επιβάτες.
Τέλος, οι ισχυρισμοί ότι το Euroferry Olympia που μετέφερε φορτηγά με επικίνδυνα φορτία δεν μπορούσε να μεταφέρει και επιβάτες, αποτελούν για άλλη μια φορά ανακριβή δήλωση, καθώς το εν λόγω πλοίο είναι ένα επιβατηγό/οχηματαγωγό πλοίο, πιστοποιημένο να μεταφέρει τόσο επιβάτες όσο και φορτία, συμπεριλαμβανομένου του φορτίου ΙΜΟ.
Η ανακοίνωση της ΟΦΑΕ
Από την πλευρά της, η ΟΦΑΕ τονίζει ότι θα συμπαρασταθεί στους επαγγελματίες αυτοκινητιστές.
«Παρακολουθώντας με έντονη ανησυχία τις εξελίξεις του περιστατικού που σημειώθηκε σήμερα το πρωί με την πυρκαγιά που ξέσπασε στο επιβατηγό – οχηματαγωγό πλοίο “Euroferry Olympia” της ακτοπλοϊκής εταιρείας GRIMALDI, ενώ αυτό έπλεε ανοικτά της Ηγουμενίτσας προς Μπρίντεζι, η ΟΦΑΕ εκφράζει την πλήρη συμπαράσταση της σε όλους τους επιβαίνοντες και το πλήρωμα του καραβιού για την ψυχική και σωματική ταλαιπωρία την οποία έχουν υποστεί, ενώ παράλληλα ευχόμαστε να μην υπάρξουν τελικά απώλειες ανθρώπινων ζωών ούτε και σοβαροί τραυματισμοί.
Η ΟΦΑΕ, ενεργώντας στα πλαίσια της καταστατικής της αποστολής ως δευτεροβάθμιας πανελλαδικής συνδικαλιστικής οργάνωσης, η οποία εκπροσωπεί τους Έλληνες αυτοκινητιστές, προτίθεται να συμπαρασταθεί με κάθε δυνατό και νόμιμο τρόπο για τους επιβαίνοντες αυτοκινητιστές και οδηγούς και τις οικογένειές τους», αναφέρει η ΟΦΑΕ.