Πρόκειται αναμφίβολα για τον κλάδο, ο οποίος έχει στρέψει τα «φώτα της δημοσιότητας» επάνω του, καθώς βρίσκεται στο επίκεντρο της παγκόσμιας οικονομίας.
Ο λόγος γίνεται για τις ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών ή αλλιώς, liners. Μπορεί την πρώτη περίοδο εκδήλωσης της πανδημίας, δηλαδή στις αρχές του 2020 να παρουσιάστηκε το φαινόμενο των κενών εμπορευματοκιβωτίων και της μειωμένης χωρητικότητας, ωστόσο από το δεύτερο εξάμηνο του 2020 και έως σήμερα η κατάσταση έχει αναστραφεί πλήρως: αύξηση ναύλων και «δυσεύρετα» πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Σύμφωνα με την Alphaliner, τα σημερινά μερίδια αγοράς στους liners έχουν διαμορφωθεί ως εξής:
Στην 1η θέση είναι η MAERSK με 17,1%, δεύτερη η MSC με 16,6%, τρίτη πέρασε η CMA – CGM με 12,2% και τέταρτη η Cosco με 11,9%.