Την εφαρμογή του γερμανικού μοντέλου στις ΣΣΕ, κυρίως, των κατώτερων πληρωμάτων προτείνει ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής.
Μεταξύ της ΠΝΟ και των Ελλήνων εφοπλιστών υπάρχουν μεγάλες διαφορές, αφού οι ναυτεργάτες δεν επιθυμούν την εφαρμογή της σύμβασης ΙΤF, όπως προτείνουν οι εφοπλιστές.
Από την πλευρά του, ο υπουργός Ναυτιλίας προτείνει μια άλλη λύση: «Η διαφορά ανάμεσα στις δύο πλευρές είναι πολύ μεγάλη. Λέω στους εφοπλιστές ότι πρέπει να βάλουν κι αυτοί λίγο πλάτη.
Δε γίνεται συμφωνία, χωρίς να χάσουν και οι δύο πλευρές. Άλλο το κόστος ζωής στις Φιλιππίνες και άλλο στην Ελλάδα, όπου ζει ο Έλληνας ναυτικός.
Προτείνω να εφαρμοστεί το γερμανικό μοντέλο. Τι έκαναν οι Γερμανοί; Έβαλαν στην Εθνική Σύμβαση ένα 20% επιπλέον της Διεθνούς Σύμβασης. Κάπως πρέπει να βρούμε έναν τρόπο να συγκλίνουν οι απόψεις των δύο πλευρών», ανέφερε ο Π. Κουρουμπλής, σε ραδιοφωνική του συνέντευξη.
«Το μεγάλο στοίχημα είναι το θέμα με την ΠΝΟ και τα κατώτερα πληρώματα. Αν το λύσουμε θα έχουμε συνεισφέρει σημαντικά σε ένα πολύ μεγάλο πρόβλημα την αντιμετώπιση της ανεργίας», συμπλήρωσε.
Παράλληλα, στην ίδια συνέντευξη, ο κ. Κουρουμπλής ανέπτυξε τους 11 στόχους του «Εθνικού Σχεδίου Ναυτιλίας», από την εκπαίδευση ως τον εκσυγχρονισμό του Οργανισμού του Υπουργείου και την ενίσχυση του Λιμενικού Σώματος.
«Είναι έτοιμο ένα νομοσχέδιο, περίπου εκατό άρθρων, που έρχεται να εκσυγχρονίσει συνολικά το θεσμικό πλαίσιο όλου αυτού του χώρου.
Μια καινοτομία του είναι ότι η είσοδος στο Λιμενικό Σώμα θα γίνεται πλέον μέσω των Πανελληνίων Εξετάσεων.
Είναι και άλλα πολλά θετικά σημεία που προβλέπονται. Το νομοσχέδιο πάρα πολύ σύντομα, εντός των ημερών, θα βγει στη διαβούλευση», σχολίασε.