Το λιμάνι της Κωνστάντζας ανέλαβε την εξυπηρέτηση επιπλέον 6.000 – 7.000 εμπορευματοκιβωτίων, σε ημερήσια βάση, τα οποία πλέον δεν μπορούν να φτάσουν σε ουκρανικά λιμάνια, κυρίως της Οδησσού.
Σύμφωνα με τα μέσα ενημέρωσης της Ρουμανίας, για να διευκολυνθεί η μεταφορά τους από την Κωνστάντζα στη Μολδαβία, οι τοπικές αρχές δημιούργησαν ειδικό διάδρομο οδικών μεταφορών από το λιμάνι της Κωνστάντζας μέχρι το τελωνειακό σημείο Albita στη Μολδαβία, απαλλάσσοντάς τις μεταφορικές εταιρείες που τον χρησιμοποιούν από έξτρα δασμούς.
«Αυτές τις μέρες, επειδή τα λιμάνια που βρίσκονται στην εμπόλεμη ζώνη, είναι εν μέρει λειτουργικά, τα εμπορευματικά πλοία που κατευθύνονται σε Μολδαβία και Ουκρανία ζήτησαν να ξεφορτώνουν αποκλειστικά στα λιμάνι της Ρουμανίας.
Τα εν λόγω πλοία είναι φορτωμένα με continers, γενικό και χύδην φορτίο», δήλωσε ο Florin Goidea, γενικός διευθυντής της ρουμανικής National Maritime Administration Company.
«Επί του παρόντος, παρά τη μεγάλη ζήτηση, τα τοπικά λιμάνια είναι λειτουργικά και έτοιμα να ανταποκριθούν στις νέες απαιτήσεις», συμπλήρωσε.
Ωστόσο, σημείωσε ότι τα πλοία, που μεταφέρουν εμπορεύματα σε λιμάνια που έχουν πληγεί από τις ρωσο-ουκρανικές συγκρούσεις, «μπορούν να ζητήσουν εκφόρτωση στο λιμάνι της Κωνστάντζας, αλλά αυτό μπορεί να γίνει δεκτό υπό προϋποθέσεις».
Β. Βεγιάζη