Ιδιαίτερα «γερασμένος», με το 60% να είναι άνω των 22 ετών και 1 στα 4 να είναι άνω των 30 ετών, είναι ο ελληνικός ακτοπλοϊκός στόλος, σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στη σχετική μελέτη της XRTC.
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι το 30% των πλοίων είναι μεταξύ 17 και 22 ετών, τα οποία θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ως «μεσήλικα», το 5% μεταξύ 12 και 17 ετών και το 1% από 0 έως 7 ετών.
Από το 2011, ο στόλος των «παραδοσιακών» εταιρειών συρρικνώνεται συνεχώς. Τα τελευταία επτά χρόνια, ο στόλος τους μειώθηκε περισσότερο από το μισό, από τα 89 πλοία του 2011 φτάσαμε στα 43 το 2019, παρά το γεγονός ότι το μεταφορικό έργο αυξάνεται, έστω και οριακά, κάθε χρόνο.
Η μείωση αυτή έδωσε την ευκαιρία στις λοιπές εταιρείες να αναπτυχθούν, οι οποίες κατέχουν πλέον μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς αθροιστικά από τις Attica, Minoan και ΑΝΕΚ.
Ο μέσος όρος της ηλικίας των πλοίων των εισηγμένων (Attica: BlueStar, Superfast, HSW και ANEK) και της Minoan έχει φτάσει τα 20,3 έτη, γεγονός που – όπως αναφέρεται στη μελέτη – προβληματίζει τις εταιρείες, οι οποίες κατανοούν την ανάγκη ανανέωσης του στόλου, αλλά τόσο τα μέτρια οικονομικά αποτελέσματα των προηγουμένων ετών, αλλά και οι ζημιές που θα επιφέρει ο Covid – 19 δημιουργούν αβεβαιότητα.