Ένα σημαντικό ποιοτικό στοιχείο για το έργο Sea2Sea ή αλλιώς για το έργο «Rail T-K-A-B-V-R Project», το οποίο σχεδιάζεται να ενώσει σιδηροδρομικά τα λιμάνια της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης με τα λιμάνια Μπουργκάς, Βάρνα και Ρούσε της Βουλγαρίας και με τη προοπτική να φτάσει έως την Κωστάντζα της Ρουμανίας, έδωσε ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, μιλώντας στο 1ο Βαλκανικό Φόρουμ.
«Με έναν γρήγορο υπολογισμό που έχουμε κάνει, η σύνδεση των λιμανιών της Βόρειας Ελλάδας και της Βουλγαρίας πρέπει να απορροφήσει περίπου το 7% των εμπορευματικών μεταφορών των Δαρδανελίων, για να είναι βιώσιμο το έργο. Είναι ένας απόλυτα εφικτός στόχος», σχολίασε ο υπουργός Μεταφορών, εκφράζοντας την αισιοδοξία του για την υλοποίηση του έργου.
Όπως επισημαίνουν σιδηροδρομικοί, για να εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση αυτού του «γιγαντιαίου» έργου, που αρκετοί θεωρούν “μεγαλόπνοο”, πρέπει να καταστεί βιώσιμο, όχι μόνο με την αρωγή της ΕΕ, αλλά και ιδιωτών, οι οποίοι εκτιμάται ότι θα αναλάβουν την εκμετάλλευσή του.
«Ο στόχος να κάνουμε τα διαβαλκανικά δίκτυα, τον διαβαλκανικό δακτύλιο, είναι απολύτως εφικτός. Για τη σύνδεση των λιμανιών της Βορείου Ελλάδας με τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία υπάρχει διεθνές ενδιαφέρον. Έχει τη στήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, της Ευρωπαϊκής Τράπεζας, της Παγκόσμιας Τράπεζας.
Ο διάδρομος από τη Θεσσαλονίκη στα Σκόπια και το Βελιγράδι έχει επίσης ευρωπαϊκό ενδιαφέρον, γιατί δίνει πραγματικά πλεονεκτήματα στις Διεθνείς μεταφορές, να φτάσουν πιο γρήγορα στις αγορές της κεντρικής Ευρώπης», συμπλήρωσε ο υπουργός Μεταφορών.
Όπως είναι φυσικό, σε πρώτη φάση, έμφαση θα δοθεί στο τμήμα Αλεξανδρούπολη – Μπουργκάς.
Το μεγάλο πλεονέκτημα του διαδρόμου αυτού έγκειται στην παράκαμψη των στενών του Βοσπόρου, με στόχο την προσέλκυση φορτίων συνδυασμένων μεταφορών (σιδηρόδρομος/πλοίο) μεταξύ χωρών της Μέσης και Άπω Ανατολής και χωρών της Μαύρης Θάλασσας και της Ανατολικής Ευρώπης.
Φώτης Φωτεινός